Musashino Brewery

Hi!
Efter att ha varit i parken promenderade vi till en fabrik som gör japansk öl. Där mötte vi Akikos kompis föräldrar och fick sen, tillsammans med många andra, en guidad tur på ölfabriken. Även om jag inte dricker öl tycker jag det var intressant och väldigt roligt att fåse hur ölen tillverkas. (^  ^)
 
 
 
 
 
En av ingredienserna, korn
 
 
Andra ingrediensen humle.
 
 
 
Efter att råvarorna noga valts ut blandar de dem med färskt, friskt vatten
och de värmer upp blandningen till 100 c° två gånger.
 
 
 
I dessa behållare tillsätter de en speciell jäst och blandingen får jäsa.
 
 
 
När blandningen jäst fördigt kommer den till dessa behållare där den åldras under låg temperatur.
 
 
Ölen filtreras sedan och provsmakas för att man ska veta när den är färdig.
 
 
 
Här hälls ölen upp i lufttäta burkar som kontrolleras att ingen går sönder.
 
 
 
Burkarna åker vidare och packas ner i lådor.
 
 
 
Sen var det dax att provsmaka. Okej, kanske inte för mig men för de vuxna.
 
 
Suntory the Premium malts's
 
 
Min gooda äpple juice och blandade nötter.
 
 
 
En annan mörkare typ av öl.
 
 

Jag är glad för att de tog med mig dit, det har verkligen varit en toppen dag! 
 
När jag kom hem och hade vilat en stund begav jag mig ut till en bokaffär som ligger vid tågstationen jag åker från varje dag. Jag hade i läxa att fråga om en butik har det jag söker (på japanska såkalart). Därför gick jag till bokaffären och frågade om de hade engelska böcker. Det hade de inte, men jag är glad ändå, och stolt, för att jag kunde göra mig förstådd på japanska. o(^ - ^)o  Jag längtar tills imorgon när vi ska ha japanska lektioner igen!!
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback