Råttan Klara

Hello!
Då var skoldagen slut för idag. Min lärare var sjuk så jag har haft egna studier hela dagen. Det passade rätt bra för då kunde jag gå ner och fortsätta med lite etologi studier på boxsköldpaddorna. De var rätt lata idag och gjorde ingenting på den halvtimmen jag satt där. 
 
Roligare var det sen när jag hjälpte Eve lite med råttan Klara som hon ska ställa ut på öppet hus på lördag. Jag kommer inte vara med för jag och familjen ska till Borås Djurpark då, därför har jag inget djur att hantera eftersom jag inte ska ställa ut. Jag har inte hanterat råttor speciellt mycket förut men efter att ha gosat med Klara och hennes syskon har jag blivit helt kär. Råttor är ju inte alls läskiga utan tvärt om!
 
 
 
 
Hon trivdes riktigt bra i min ficka. (^ ^)
 
 
Visst är hon söt? Råttor är riktigt sälskapliga djur om man hanterar dem och vinner däras tillit. Det är synd att så många ska se dem som läskiga och otäcka när de är så söta och härliga!
 
Nu ska jag gå och hoppa in i duschen. (^_^)
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback