Nordens Ark

Halloj!
Vilken rolig dag jag har haft! Jag har varit på Nordens Ark och gjort etologi studier, så himmla kul. Vi hade en väldans tur också som fick se Amurleopard-ungen, kameran var självklart med så här kommer några av bilderna från dagen.
 
                                                                   Amurtiger
 
 
                                                      Amurleoparden med sin unge.
 
 
 
 
 
 
                                        Jag (i trädet) och två kompisar (Emma och Annie).
 

Etologi studien gick ut på att vi skulle iakta ett djur i tjugo minuter och skriva upp vad djuret gjorde varje minut. Först studerade alla Amurleopard-hanen. Där fick vi se ett mindre roligt beteende, ett steriotypiskt beteende (ett beteende djur gör när de ät uttråkade, inte tillräckligt aktiverade och inte mår bra). Han gick fram och tillbaka i ett och samma spår.
 
Det andra djuret gjorde jag tillsammans med några kompisar. Vi gick till de röda pandorna. De var roliga att studera och så super sööta. Jag skulle nästan velat ta med mig en hem, de ser så fluffiga och gosiga ut. (^ ^)
 
 
 
 
 
Nu ska jag sätta mig och titta på ett nytt avsnitt av "Sverige Bakar".
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback