LR Health and Beauty

 


LR är ett företag som säljer super bra produkter till ett bra pris. Min mamma är en oberoende LR konsulent vilket betyder att hon kan komma hem till dig och ha ett ”home party” där vi visar och berättar om produkterna för dig och dina vänner. Jag har sedan start hjälpt mamma med detta och jag tycker verkligen det är jätteroligt.


Men vad är LR egentligen? Det är det jag har tänkt försöka berätta nu.



Det LR är mest kända för och som hela företaget startade med är deras parfymer. Parfymerna innehåller mycket parfym oljas och väldigt lite häftämnen (som vanliga parfymer annars innehåller) vilket gör att parfymerna sitter kvar mycket längre. LR har egna dofter men även kändisar som t.ex. Leona Lewis, Heidi Klum, Bruce Willis mf har fått ta fram sina egna dofter.




LR har två olika serier med make up. Colours är en serie helt baserad på mineraler till ett mycket bra pris. Jag har aldrig använt bättre smink, min hud får en otroligt jämn och fin färg och blir varken kakig eller torr.
Deluxe är också baserad på mineraler men innehåller fler kemikalier för att få en så bra kvalité som möjligt (det räknas alltså inte som mineralsmink). Tack vare den otroligt bra kvalitén i Deluxe är den något dyrare än Colours, men har ändå ett bra pris jämfört med andra märken.






Hårvård är något som LR började med för ett tag sen. De har en serie med schampo, balsam och hårinpackningar för olika typer av hår. Själv använder jag mig av repair som gör att mitt hår känns mjukt och starkt. De har även mycket bra styling produkter.




Självklart har vi allt som behövs för huden. Det finns anti-aging krämer anpassat för olika åldrar, sett med dag och nattkrämer, rengöring, hudvård för män you name it. (^_-)

Aloe Vera känner nog de flesta till, det är en växt med återfuktande och läkande egenskaper. LR har en serie som innehåller Aloe Vera. Där finna bland annat tandkräm, rengöring, hudkrämer, krämer för sår eller brännskador och mycket mer.
Deras rengöringsmjölk använder jag dagligen och tvättar ansiktet med. Den torkar inte ut min hud och gör att jag knappt har några finnar alls längre. För att återfukta använder jag sen en kräm som innehåller Aloe Vera. (^ ^)

LR har även en mängd med olika kosttillskott och bantningsmedel. Det hjälper dig att hålla dig pigg och frisk eller kanske bara bygga upp immunförsvaret inför en resa.


Det finns självklart lite åt djuren också, kosttillskott och rengöring åt hund, häst, katt och gnagare.


Sen måste jag också nämna att vi har solprodukter också så som solskydd, brun utan sol och after sun med mera.


Det nyaste hos LR är en hel smyckeskollektion. Den innehåller mängder av fina smycken i bra kvalité, så bra att man får 1 års garanti. Bra va?





Nu tror jag inte att jag har glömt något, haha! Det blev en hel del text så jag förstår om ni inte orkar ta er igenom hela, men ni kanske hittar något som intresserar er.


Om ni tycker detta låter bra och är nyfikna på produkterna kan jag och mamma komma hem till er på ett Home Party där vi visar och pratar om de olika produkterna. Självklart får ni även prova olika produkter.


För mer info mejla:
[email protected]

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback