Elins Jul

Moshi Moshi!
Då var julen över för den här gången, hade ni en bra jul? 
Det hade iaf jag! (^  ^)
 
 
Tomten hade varit här under natten och fyllt min strumpa! 
 
 
 
 
Min jul började hemma med familjen och mormor och morfar. Det blev en lättare jul-lunch och sen "lite" hembakat jul-godis. 
 
                                                                    Made by me
 
 
                           Marsipantryfflar med konjak och Pepparkakstryfflar doppade i vit choklad,
                                                      Självklart även dem gjorda av mig. (^_-)
 
 
                                                            Julklappar som jag gjort.
                                     Jag tycker om att göra egna julklappar, gärna något ätbart.
 
 
                         En annan julklapp jag gjort. Egengjord marsipan formad till tomtar och grisar.
 
 
Mormor och Morfars hund, Cindy som är Maggdas (vår första hund) dotter, fick självklar också följa med och fira jul med storebror Alfred, som tyvärr inte syns på bilden, och Keyla.
 
 
 
 
 
Strax innan Kalle Anka åkte mormor, morfar och Cindy hem till sig. Vi kollade klart på Kalle och gick sen ner till farmor och farfar. Där firade vi jul resten av kvällen tillsammans med Leif (min farbror), hans tjej Cissi och hennes son Victor och Cissis föräldrar. 
 
Julbord
 
 
 
Ingen jul utan äggost.
 
 
 
 
Tomten och hens hjälpreda.
 
 
Fler egengjorda julklappar:
 Engelsk fruktkaka.
 
 
Dammsugar-klubbor
 
 
Detta var bara små ögonblick ifrån min Julafton, mycket smått och gott och många glada ansikten blev det. Jag tänkte sluta detta inlägget med en bild på lite av det jag fick i julklapp.
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Fina jul bilder :D

2012-12-25 @ 17:57:32
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Emma

:)

2012-12-25 @ 20:52:45
URL: http://emmaerikssons.se
Postat av: Plaifa

fina bilder ^^

2012-12-27 @ 20:08:33
URL: http://hellosweetdays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback