Medeltiden i Kungälv

Hej!
Igår morse så stack vi iväg direkt på morgonen till Kungälvs medeltidsdagar. Varje år har de tre dagar på Bohusfästning då det är marknad (med medeltida grejer), teater, tornerspel och de försöker återskapa hur det kan ha sett ut på medeltiden. ^-^

Det är väldigt mysigt där under medeltidsdagarna och jag har inte varit där nu på flera år så det var riktigt roligt att få åka dit igen. :D

Bilder från igår:




Trolleri ^-^


Medeltida style :)






Fäktning






Fika i solen ^-^



Jag köpte ett nytt halsband i form av en glasflaska. :)



Meningen är nog att man ska ha parfym i den. ^-^



Träffar man tavlan med bollen så kommer hinken med vatten ovanför mannens huvud att välta och han blir blöt, haha! Undra hur blöt han var när dagen var slut. ;)



Tornerspel



Rom drickar tävling mellan riddarna och drottningen. :)





Jag med en av riddarna. ^-^

Det var verkligen en super rolig dag. När vi kom hem så började det åska så jag kunde tyvärr inte skriva då. :/
Senare idag kommer jag att lägga upp video från tornerspelet. :) Så håll utkik.

Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: E. :)

Eliiiiiiiiiiiiin !!! Jag döööööööörrr så fiiiiiiiinn du var !!! omg !!!!!!! <3

2011-07-25 @ 11:11:46

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback