Hårinpackning+ansiktsmask

Hejsan Hoppsan!
Jag har precis tagit en härlig dusch. Så skönt i värmen. ;) Innan jag duscha så hade jag också en hårinpackning. Den här gången så var det en som är till för torrt hår, eftersom jag har permanentat. :) Tänkte att ni skulle få veta hur jag gör den. När man gör den kan man oxå passa på att göra en ansiktsmask så slipper man kassta halva ägget. Men jag gjorde inte det idag eftersom jag inte hade någon citron hemma.
Nu ska jag sluta pladdra och ge er recepten istället. ;P

Kram på er <3



falska med olivolja


Hårinpackning för torrt hår:


Du behöver:

* 0,5 dl olivolja
* 1 ägggula


Gör såhär:

1. Visspa ihop ingredienserna ordentligt.
2. Massera in "blandningen" i håret (ända ut till topparna)
3. Lägg en handduk över håret och vira ihop till en "turban". Låt sitta i i minst 30 minuter.
4. Ta bort handduken och shamponera håret.
5. Sjölj sedan ur håret ordentligt.

Dom förrsta dagarna kan håret vara lite platt men efter andra duschen så får du värkligen bra volym. Jag fick till och med en komentar om att dom trodde jag hade färgat håret. ;P
I receptet står det att håret kan se lite "flottigt" ut första dan, men det hända inte för mig.


 

citorn formad som ett hjärta


Ansiktsmask för fet och storporig hud:


Du behöver:

* 1 äggvita
* 10-12 droppar citron


Gör såhär:

1. Visspa ihop ingredienserna tills det blir lite skumm.
2. Fördela "blandningen" jämt över ansiktet (inte för nära ögonen för dom är kännsliga)
3. Låt det sitta i i bara några minuter tills du känner att den börjat stelna. (går väldigt fort!)
4. Skälj sedan av ansiktet med ljummet vatten och torka med en ren handduk.

Min hud var jättelen efter denna ansiktsmasken.
När jag kombinerar hårinpackningen och ansiktsmasken så brukar jag låta hårinpackingen sitta i i förrst 30 minuter och sen lägga på ansiktsmasken eftersom dom tar olika tid.

 

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback