Zucchini Balls

Hello!
Vad trött jag har varit idag. Det är som om all min energi gick åt igår. Men imorse hade jag ändå lite energi. Innan frukost hade jag hunnit städa ur kattlådan, sätta på en tvätt, ta ut soppor och ta en promenad med Keyla. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Under dagen har jag testat lägga in aubergine igen. Jag gjorde det i julas och det blev gott, men det finns saker som kan förbättras. Så denna gången kokade jag auberginen i riktigt salt vatten med nori ark. Sen gjorde jag en klassisk inläggning. Vi får se hur det blir, nu ska det stå och dra i kylen minst ett dygn. 
 
Efter det blev det en lång stund med att ta det lugnt. Jag har också gosat med Smulan och bäbisarna som mår så bra så. Jag har satt på en till tvätt och fått in allt i torktummlaren. Sen har jag även fått bytt mina sängkläder. Så jag har inte bara gjort "ingenting" idag. (^   ^,)
 
 
Middagen blev ett recept jag velat testa länge; Mattias Kristianssons Zucchinibollar som de kallas i receptet jag har sparat. Men det är samma recept som det här, bara att man lägger till 2 msk pinjenötter i smeten. 
 
 
 
 
 
Till bollarna stekte jag champinjon, rödlök, vitlök, spenat och lite aubergine och serverade med kimchi, inlagda rödbetor och sötpotatis. Yum!
 
 
 
Nu är jag helt slut igen. Jag ska sätta på lite kaffe så kanske jag piggnar till. (✿◠‿◠)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback