Vegan Sea-Patties

Hi!
Jag hade en lugn morgon idag då jag tog allting i lugn och ro. Det var riktigt skönt! (◡‿◡✿) Efter frukost duschade jag och färgade sedan håret. Utväxten hade hunnit bli väldigt lång och resten av håret fick sig också en uppfräschning.
 
Mammas barndomsvän, och en vän till familjen, Anna kom sedan förbi. Mamma hade bestämmt sig för att permanenta håret igen och Anna är nästan utbildad frisör så hon hjälpte till. Hon var även snäll och klippte mina toppar, det är pinsamt hur länge sedan det var jag klippte mig senast. (๑>ᴗ<๑) Alla färgningar och blekningar har skadat håret, och det visste jag men idag fick jag bekräftat hur illa det är (mycket illa). Därför har vi gjort upp en plan om att klippa topparna varje månad för att se om det funkar, annars kommer jag klippa av allt det slitna = kort hår. Jag vill ju ha långt hår och var rädd att detta behövde göras, men jag har hällre ett välmående hår än ett långt slitet hår. Det växer ju ut igen och jag får ta hand om det så gott jag kan med mina inpackningar. 
 
 
Vi höll på hela dagen och imellan fikade vi och pratade. Det var mysigt! Senare experimenterade jag ihop en middag med ett recept jag kommit på en kväll när jag inte kunde somna. Jag hade aldrig testat det så jag visste inte hur det skulle bli, men det blev precis som jag ville! (*^▽^*) Det är en vegansk verision av fiskbiffar gjort på grahamsgrynsgröt, kikärtsmjöl blandat med vatten till en tjock smet, kryddor, dill, bjäst och tångkaviar. Yum!!
 
 
 
 
 Vad roligt det är när man kommer på egna recept som blir precis som man tänkt sig.
Biffarna höll ihop jättefint och smakar jättegott! 
Till det gjorde jag ett mos av gröna ärtor, blomkål och spenat med kryddor.
 
 
 
 
 
Det blev en mysig kvällspromenad sen med Keyla. Det har varit riktigt varmt idag igen, så härligt! Det märks att våren verkligen är här och alla träden har äntligen börjat slå ut. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ha en lugn kväll och försöka komma i säng lite tidigare än igår, hihi! Det är svårt när man är ledig, det lockar att sitta uppe lite längre när man vet att man inte behöver gå upp tidigt nästa morgon. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Stina

Vad kul med biffarna! Ska nog börja äta lite mer vegetariskt fast mjölk äter/dricker jag inte då jag har IBS;) En bit på vägen haha
ha det bra
kram

Svar: Vad roligt! (*^▽^*) Jag rekommenderar starkt gruppen "Vad lagar du för veganmat idag?" på Facebook. Där finner du massor av recept och inspiration om du vill prova. Lycka till och tack för din söta kommentar!
Kram på dig ❤
Elin Larsson Verta

2017-05-03 @ 18:52:16
URL: http://rosenrd.blogg.se
Postat av: Stina

Fin layout har du också!

2017-05-03 @ 18:52:50
URL: http://rosenrd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback