Vegan Mushroom & Bacon Pasta

Hello!
Jag har sovit så gott inatt och låg kvar länge i sängen imorse. Men tillslut var jag tvungen att gå upp och snyta mig. Morgonen fortsatte i lugn takt, jag har mått sådär om jag ska vara ärlig. (>   <) Mitt på dagen fick jag sånt sug efter något sött och chokladigt, men ändå nyttigt så jag slängde ihop några nästan raw chokladbollar. Det var precis vad jag behövde. 
 
 
 
 
Recept från bloggen Baka Sockerfritt, ni hittar det här
 
 
 
 
 
Mitt på dagen kände jag att jag behövde komma ut i det fina vädret en stund. Jag hade suttit allt för länge och kollat på ipaden som en zombie. Trotts att jag är sjuk kan en promenad pigga upp så jag och Keyla gick så långt jag orkade i skogen. Det var riktigt skönt, det är så varmt och härligt idag att jag kunde gå i bara t-shirt. (◠‿◠✿)
 
 
 
 
 
Blåbärsbuskarna har fått blommor. Det ser lovande ut iår för blåbären, jag håller tummarna!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
Det var precis vad jag klarade av. När jag kom hem var jag helt slut så jag satte mig i skuggan på altanen och läste Vegourmet. I väntan på att nästa nummer av Vegomagasinet kunde jag inte låta bli att köpa ett nummer av Vegourmet, jag tycker om mina vego-tidningar. 
 
 
Middagen blev enkel, men så fantastiskt goooood!! (๑✧◡✧๑) Jag hade igår lagt tofu i marinad för att kunna steka tofu-bacon till middagen idag. Så middagen blev sojaspagetti och gröna ärtor pasta med en champinjonsås och tofu-bacon. Yum!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För att göra såsen skivade jag en stor champinjon och stekte tills den fått fin färg innan jag hällde på lagom mängd iMat (havregrädde) och kryddade med salt, peppar och lite muskotnöt. Detta fick sjuda på låg värme, jag rörde om då och då, medan jag gjorde resten. Pastan fick koka enligt anvisningarna och tofu-baconet var bara att steka på medelvärme tills det fått fin stekyta, sen fick det droppa av på lite hushållspapper innan jag bröt det i mindre bitar. Sist blandade jag i pastan och tofu-baconet i såsen tillsammans med bjäst. Enkelt men så otroligt gott, särskilt eftersom såsen stått och småputtrat länge och fått den där krämiga konsistensen och härliga smaken från champinjonerna. Synd att man inte har någon att dela det med... Men nu har jag testat mitt teoretiska recept i verkligheten och vet att det är jättegott så i framtiden kan jag bjuda på det utan att behöva oroa mig för hur det smakar. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Nu är jag trött och ska ta det lugnt en stund innan jag går och lägger mig. Jag okrar nog inte sitta uppe så sent idag heller. Men en kopp te ska jag ha, med ingefära. Mumms!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback