Starting with cuddles

Moshi Moshi!
Mamma kom in och väckte mig imorse med en liten sötnos i famnen. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Hon lämnade Smulan i min säng så vi kunde ligga och mysa tillsammans (Smulan går inte fritt i huset ännu, hon har ett eget rum med kattlucka så hon kan gå in och ut, då hon och Keyla fortfarande vänjer sig vid varandra). Absolut det bästa sättet att starta dagen på! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men tillslut var det dags för mig att gå upp. Jag flyttade mig försiktigt och la täcket tillrätta så Smulan kunde ligga kvar en stund. Hon somnade så gott! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Jag och mamma har sedan varit i Uddevalla hela dagen. Vi har handlat mat, köpt nytt bra kattfoder till Smulan, fikat och jag har fått köpt inlägg till ett par skor. Det har varit mysigt att få komma iväg med mamma! På ICA Maxi hittade jag Fry's Chicken Style Strips som jag smakade på för första gången på Vegovisionen. De är såå goooda så jag kunde inte låta bli att köpa ett paket. Sen kollade jag upp ett recept på Fry's hemsida och tillagade dem efter det. Det blev så gott! Till det värmde jag lite blandade bönor, broccoli och blomkål och blandade ihop med mango chutney och sweet chilisås. Yum! 
 
 
 
 
 
Receptet på hur jag tillagade "Chicken Style Stripsen" hittade jag här
 
 
 
 
 
Smulan har precis fått smaka sitt nya foder (blandat med det gammla fodret för att inte göra magen upprörd) och hon verkar tycka väldigt bra om det. ( ◠‿◠ ) Jag ska gå och ta ut mina linser och tvätta ansiktet innan jag sätter på en kopp te och slår mig ner framför TV:n innan läggdags. Vad skönt det är att få vara lite ledig.
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback