Best News ♡

Hi!
Jag skypade med mitt hjärta imorse, och gissa om han gjorde mig överraskad och glad. Först hade jag gått runt som och små städat hemma för jag var rastlös innan vi pratade. När vi sen satt och skypade kände jag mig så tråkig, men jag har varit så trött de här dagarna och det är inte roligt när mamma inte är hemma. Jag vill ju bara att hon ska bli frisk. Därför hade vi bestämmt att vi skulle skypa, jag och Tim, så jag kunde få prata. Han finns alltid där för mig och säger de rätta sakerna. Jag saknar honom verkligen därför kunde jag inte hålla tillbaka tårarna när han berättade att han skulle boka biljett till Sverige. Jag kan knappt förstå det ännu, det är som en magisk dröm som går i uppfyllelse. Efter vi skypat bokade han resan så när jag åt frukost fick jag en bild på biljetten. Jag är såååå glad!! Äntligen ska jag få visa honom vart jag kommer från, Sverige, presentera honom för mina vänner och för släkten. Han är lika uppspelt han också över att få se vart jag kommer ifrån. Men det bäsa av allt är att jag snart får se honom igen, kunna röra vid honom, vara i hans armar och känna hans doft. 
 
 
Efter den nyheten har den här dagen inte kunnat bli dålig. Jag har inte gjort jättemycket utan små-pysslat i vanlig ordning. Jag har tvättat, vikt tvätt, hängt upp tvätt, städat kattlådan, sett till så Smulan och ungarna ligger på en ren bit av täcket (det är ett gammalt täcke de har fått att ligga på som ska slängas sen) och gjort lite annat. Det är chokladbollens dag idag så jag var ju tvungen att göra något för att fira. Det blev därför chokladbolls-gröt till lunch med mosade jordgubbar, kokosflingor, banan och hackade blandade nötter. Mumms! (๑ᴖ◡ᴖ๑)

 
 
 
 
 
 
 
Senare gjorde jag middag till både mig, Erik och Elias. Pappa kommer hem sent så Elias undrade hur det blev med middag. Jag hade redan börjat med min och frågade om jag skulle göra till dem också, vilket han gärna ville. Det blev middag a la Lady & Lufsen style; Spagetti med Sojabullar och Tomatsås. Receptet kommer från bloggen Jävligt Gott, ni hittar det här. Erik och Elias fick soja spagetti men jag gjorde zucchini-nudlar till mig blandat med alfa alfa groddar. Då fick jag chansen att prova vår spiralizer vi köpte billigt på Jysk för några dagar sedan. Man "river" för hand och det funkade hur bra som helst. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta var så otroligt gott!! Bilden gör inte rätten rättvis. Elias tyckte också det var jättegott! Erik kommer hem senare så vi har sparat lite till honom, men jag tror han kommer älska det han med. Detta receptet kommer jag göra flera gånger. (^   ^,)
 
Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Jag och Keyla har gått kvällspromenaden och kollat vattnet hos hästarna. Samtidigt fick jag pratat med bästaste Caroline. ♡ Dagen som inte började jättebra fick verkligen en helvänding och blev sedan en super bra dag! 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback