Anko

Hi!
På förkylningsfronten är det inte så mycket att berätta, jag är vell något piggare idag men med minst lika täta bihålor. Jag la adzukibönor i blöt igårkväll så idag har jag stått och kokat anko.(*⌒ヮ⌒*)Anko är en söt bönpasta man ofta vänder i traditionella efterrätter och sötsaker i Japan. Jag äääälskar det och blev så glad när en bloggare la upp recept på hur man gör det själv. Bloggen heter Muku Vegan och drivs av Etsuko som kommer från Japan. Hon lägger upp många roliga underbara recept och jag verkligen älskar hennes blogg. Särskilt eftersom jag älskar det Japanska köket och nu får tillgång till hur man kan göra det mesta hemma, veganskt! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
Bild från min instagram (@eliinpelin)
Recept och mer om på anko hittar ni här
 
 
 
Det står fortfarande i kylen för att sätta sig ordentligt, men snart tror jag att jag kan ta första provsmaket. Det ska hällst stå över natten men jag kan inte vänta till imorgon, hihi! Sen kommer det bakas allt möjligt här hemma, med anko såklart. Nästa gång jag åker till Göteborg tänker jag gå förbi Saigon som ligger i Nordstan och köpa rismjöl så jag kan göra daihuku och dango. Yum! (๑๑) Vad jag saknat dessa underbara Japanska sötsaker! 
 
 
Resten av dagen har jag inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt. Jag åkte med mamma ner och handlade och sen åkte vi till mormor och morfar en sväng för att säga hej. Det var mysigt att se dem igen, även om det bara var en kort stund. 
 
Nu ska jag dricka lite kaffe som precis är klart. Vi får se vad jag hittar på resten av eftermiddagen. (^   ^,) Jag är ju fortfarande förkyld så jag är rätt trött efter att ha hållt på hela förmiddagen. Men det är ändå roligt att jag orkar göra någonting. 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback