Spring - Winter

Hello!
Jag har sovit väldigt bra inatt och vaknade därför upp och mådde bättre. Jag har varit mycket piggare idag och förkylningen har börjat lägga sig, äntligen!!!(*⌒ヮ⌒*)Efter frukost tog jag därför en promenad med Keyla i det härliga vårvädret. 
 
 
 
 
 
 
 
Sen har jag tagit det rätt lugnt resten av dagen. Jag har skrivit ner lite fler recept i min receptbok och fått ordnat med det, vilket alltid känns lika bra. ( ◠‿◠ )
 
 
 
Nu har vi precis kommit hem efter att ha fikat hos farmor och farfar (de bor mitt emot oss så det är inte långt, hihi). De kom hem från Gran Canaria förra veckan och farmor har fyllt år nyligen så då blev det fika. (๑ᴖ◡ᴖ๑) När vi gick ner började snöa. Vilket härligt Svenskt vårväder med sol och värme i ena stunden och i nästa stund snö. Farmor hade varit så gullig och läst igenom alla sina recept för att se om någon av kakorna hon har i frysen var veganska. Hon har inte haft lätt för att veta vad som är veganskt eller inte men hon kom fram till att syltgrottorna borde vara veganska då hon bakar dem på margaring (hon läste receptet för mig så jag kunde "godkänna", hihi). Hon är för söt! 
 
 
 
 
 Farmors hembakta syltgrottor, så gott!
 
 
 
Imorgon kan jag äntligen jobba igen. Jag kommer vara på Café Oasen de kommande veckorna, vilket är så roligt! Tyvärr har min lilla gula bil gått sönder (det är kopplingen, själva staven till pedalen, som gått av igen) och den svarta bilen gick sönder dagen efter. Pappa har sin bil så han kan komma till jobbet och mamma är ju hemma under dagarna så för dem är det inga större problem. Jag har fått fjäska med mina snälla farföräldrar så farfar kör mig till färgan imorgon och hämtar mig när jag slutat. Bussförbindelserna på andra sidan färgan är sen bra, det är bara på Orust det inte går lika bra. (๑>ᴗ<๑)
 
Snart är det dags för mig att krypa ner i sängen, jag börjar tidigt och har alltid värdesatt min sömn hihi! Sen är det skönt att kunna ligga i sängen och läsa lite innan man ska sova. Jag har börjat läsa Sagan om Isfolket igen, min absoluta favorit bok/serie av alla! 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback