Home or Not

Hej!
Jag hade en super bra sista dag tillsammans med hjärtat. Solen strålade och vädret kunde inte varit bättre. Vi tog det lugnt på morgonen och när vi kände oss klara åkte vi ner till Wellington. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi gick runt där tillsammans, kollade i butiker (jag kunde inte låta bli att köpa ett par shorts i samma tyg som kramnalle-klänningen, hihi) och gick sen ner till hamnen och satte oss i saccosäckarna som vi brukar med öl och iskaffe. Så otroligt härligt!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick även och åt på en vegansk restaurang där de hade väääldigt god mat. Men det var väldigt varmt, särskilt när man redan var varm från det härliga vädret hihi! (๑>ᴗ<๑) Gott var det i vilket fall som helst! 
 
 
 
 
Båda hade tofu curry. Tim hade ett gott bröd till, som jag snodde lite av hihi.
Jag hade kokosris, cashewnötter och några slags chips som jag delade med mig av. Yum!
 
 
 
 
 
Sen hade vi inte mycker mer att göra så vi började åka bort mot flygplatsen. Inte till flygplatsen men i närheten. Jag brukar försöka hålla mig till det positiva på bloggen men kommer i detta inlägget skriva exakt hur allting kändes/känns. Det var riktigt tufft, vi satt på ett jättefint ställe vid vattnet men jag kunde inte riktigt njuta av utsikten. Tårarna ville inte sluta rinna och jag ville inte släppa taget om Tim. Jag har aldrig kännt såhär tidigare, förra gången kände jag ändå att jag behövde åka hem för att få en distans till allting. Den här gången stretade varenda nerv i kroppen imot, jag ville inte åka tillbaka till Sverige. Det är inte hemma sålänge han inte är här... Ju närmare tidpunkten jag skulle åka kom ju svårare blev det för både mig och hjärtat. Det är första gången jag sett honom gråta. Men jag antar att man ska se positivt på hur vi reagerar. Det betyder att vi båda älskar varandra. ♡
 
 
 
Sen började den lååååånga resan hemmåt...
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var så utmattad på det första planet att jag inte klarade hålla mig vaken. Jag försökte med att kolla på filmer jag längtat efter att få se, bland annat Disney's nya Moana, men mina ögon föll ihop hela tiden. Så höll jag på i ca 3 timmar, sov från och till och när jag väl sov var det bara i några minuter. Jag ville inte sova eftersom det var dagtid i Sverige och jag brukar försöka ställa in min hjärna på rätt tid medan jag flyger. Men denna gången gick det inte, jag var för utmattad psykiskt. När jag sen skulle sova på det andra planet kunde jag inte, tårarna bara kom och tankarna snurrade. Så när jag väl var i Sverige var jag ett kännslomässigt vrak. Både brist på mat (då maten inte riktigt fallit mig i smaken och jag inte haft tid att äta på flygplatserna), sömn och jet laged samtidigt som jag bara ville vända om och åka tillbaka. Jag skulle göra hela resan igen om jag kunde bara för att få vara med honom. Men jag vet att det är så här det måste vara just nu och vi kommer fixa det, precis som vi fixade de andra nio månaderna ifrån varandra (förhoppningsvis blir det inte nio månader den här gången).
 
Nu är planen att Tim ska komma till Sverige i sommar, han vill verkligen komma och jag vill visa honom vart jag kommer ifrån. Vi får bara hoppas att han kan få ihop pengar tills dess. Under tiden kommer jag jobba. Liseberg öppnar i April igen och jag har fått jobb på samma ställe som jag varit på tidigare; Mackasinet, Plättlagat och Lejonet & Björnen. Det ska bli jätteroligt att få jobba en sommarsäsong! Tills dess är jag på dagis och Café Oasen. Därför kommer jag kunna lägga undan pengar så jag och Tim kan resa runt lite när han kommer och även pengar så jag kan åka tillbaka till Nya Zeeland när tiden är rätt. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Tills dess blir det skype-dater och facebook-chattande. 
 
 
 
Idag vaknade jag strax innan fem och kunde inte somna om. Jag gråter fortfarande till och från, imorse var det riktigt jobbigt igen att vakna upp i en säng och inse att han inte är där. Men jag lyckades få mig själv på andra tankar; jag blir trött på mig själv ibland och säger till mig själv att skärpa till mig. Jag ska vara glad att jag har honom, att vi ens träffades. Och jag är OTROLIGT glad för den tiden vi haft, det har varit fantastiskt! Så jag fick hjärnan att börja arbeta på framtida planer, blicka frammåt och se det ljusa i allt. Jag började även tänka på mat och bakning eftersom det är ett av mina intressen som min hjärna gärna sysselsätter sig med. När klockan var mellan 7-8 skickade jag iväg ett medelande till hjärtat. Han brukar komme hem vid den tiden. Eftersom jag var vaken tänkte jag vi kunde skypa. Vi låg och chattade en stund tills han hade handlat, kommit sig hem och ätit middag. Sen gick jag upp och packade upp dator m.m. så vi kunde skypa. Vad det var härligt att prata med honom! Han är den som får mig att må bra och han är också den ända som förstår mig just nu eftersom han känner lika dant. Jag berättade om några framtida planer jag har klurat på och han tyckte det lät bra. Vi får vell se, men nu har jag ett mål att jobba mot vilket kommer hjälpa mig att ta mig igenom det här. (◠‿◠✿)
 
Efter den bra starten på dagen gick jag och drack kaffe och åt min goda frukost som jag saknat; banan, krossade linfrön, chiafrön, hackade nötter, nyponpulver, russin, spirulina, osötad sojayoghurt och müsli. Yum! Jag har sedan tagit det lugnt, kollat igenom vad som hänt under de 36 timmar jag varit på resande fot, skickat iväg lite mail och tagit en härlig dusch. Mitt på dagen tog jag och Keyla en promenad i skogen. Min lilla sötnos!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen har jag försökt packa upp men gav upp när jag inte kan stänga mina lådor i garderoben och jag inte lyckades knö in några fler klänningar. (>   <) Jag har inte shoppat så mycket nytt, men mamma har tvättat i princip alla mina kläder när jag varit borta och då får det inte plats. Det funkar bara när jag har endel kläder i tvätten och inte allt är i garderoben. Morgondagens projekt blir därför att rensa ut en av lådorna under sängen, få undan sakerna in i familjens gemensamma klädkammare, så jag sen kan flytta lite kläder till lådorna under sängen. Mitt rum är för litet och jag har för mycket saker. Ändå försöker jag rensa med jämna mellanrum. Igentligen borde jag flytta hemifrån, det är lite där problemet ligger. Men eftersom min situation är som den är nu, jag vet inte om jag kommer flytta till Nya Zeeland, så känns det bara som onödig stress att försöka hitta lägenhet och flytta. Det är bättre att bo kvar hemma, jag får bara försöka klura ut lite lösningar för att få plats med allt. (๑>ᴗ<๑)
 
Jag, mamma och pappa har varit nere hos farmor och farfar nu på kvällen. Imorgon åker de till Gran Canaria så de ville säga hej till mig innan de åker. Det var härligt att se dem! Och den här gången såg jag till att ta fler bilder på Nya Zeeland så de kunde få se en ordentlig bild på Tim. 
 
Nu måste jag avsluta och börja göra mig iordning för sängen. Jag är rätt trött om man säger så och försöker ställa in mig på Svensk tid. Jag hoppas jag får sova lika bra som jag gjorde förra natten, fast längre den här gången haha! 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback