Beauty & the Beast

Moshi Moshi!
Jag mådde inget vidare igår på morgonen så det fick bli tabletter för att komma igång och orka ta en dusch. Efter duschen mådde jag dock lite bättre vilket var tur de då jag, Linnea och Desirée hade bokat biljetter till premiären av Skönheten och Odjuret(๑ᴖ◡ᴖ๑) Så med väskan laddad med näsdukar och tabletter kunde jag åka iväg och träffa mina underbara vänner. Först mötte jag upp Desirée inne på Torp där vi gick runt, fikade och köpte med oss något gott till bion. Vi hämtade sen upp Linnea påvägen till biografen. ( ◠‿◠ )
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag köpte denna på Happy Vegan när jag var där sisst gång, men har sparat den fram tills nu. 
Den var såååå otroligt goood!!! (๑๑)
 
 
 
Filmen var såå bra!! De har lyckats så otroligt bra med den. Den är som den tecknade men de har lagt till några sånger (inte tagit bort några, så oroa er inte för det) och lagt till lite i själva berättelsen. Men det är inget som stör, tvärt om så fick filmen nytt liv. Skådespelarna gjorde också ett jättebra jobb! Filmen berörde mig till tårar vid fler än ett tillfälle kan jag säga, jag lääängtar tills nästa gång jag får chans att se den. Men sen är jag ju en Disney-nörd, hihi! 
 
 
Idag var jag uppe rätt så tidigt och skypade med hjärtat. Jag vaknade innan alarmet då mamma, pappa och Erik var uppe så jag tyckte det var lika bra att gå upp. De var skönt att få prata med honom, vi hinner ju inte med det så mycket under veckorna när båda jobbar eftersom tidsskillnaden får det att krocka. Därför blir det massor av medelanden istället. Men idag kunde vi äntligen skypa igen! 
 
När jag var klar och hade ätit åkte mamma med mig till vårdcentralen. Jag har en fistelgång (orkar inte gå in helt på detaljer med jag har ett hål kan man säga under svanskotan, den punkten man sitter på) som jag skulle blivit opererad för för många år sedan, men den växte igen innan jag han få operationen. Jag har kännt av den sedan dess och kan få ont av att sitta på vissa stolar för länge, men läkarna har inte velat göra något. Igår började den blöda så därför tyckte jag det var dags att göra ett nytt försök hos läkaren och se om de kan göra något åt den. Jag har fått en tid längre fram då de ska ta en ordentlig titt och sen bestämma hur vi ska göra.
 
 
Förskylningen är på bättringsvägen men jag mår fortfarande inte helt bra så jag blir hemma från jobbet imorgon med. Förhoppningsvis kan jag få lov att jobba på måndag igen, jag saknar jobbet!! 
 
Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen.
 
 
Kram på er ❤
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Emelie Karlsson

Såg denna igår! Tyckte tyvärr inte om den lika mycket som du gjorde, haha. Låten "Evermore" fick mig dock att bli kär i Dan Stevens!

Svar: Alla tycker ju olika, vilket är bra. (^ _ -) Älskade också den låten. <3
Elin Larsson Verta

2017-03-18 @ 17:32:08
URL: http://fiktivaem.blogg.se/
Postat av: rememberthiis.blogg.se

oh vill också se den filmen :D

2017-03-18 @ 18:43:15
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback