A Happy Vegan

Hello!
Jag har fått sova, yay!! Jag sov otroligt gott inatt, som en liten grisunge. (*^▽^*) Men jag hade ställt klockan så jag kunde gå upp och skypa med mitt hjärta. Bästa starten på dagen att sitta och prata med honom i flera timmar. Jag saknar honom något otroligt men att kunna prata med varandra, trotts att vi är på varsin sida jorden, hjälper och gör allt lättare. Jag kan knappt beskriva hur glad jag är som har honom! ♡
 
Efter en lugn frukost gjorde jag mig iordning och åkte in till Göteborg. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag passade på att framkalla några foton när jag var där och åkte sen till målet; Happy Vegan, som hade ett av sina lördags-event. Det är verkligen min absoluta favoritbutik, jag kan inte låta bli att handla massor av gott när jag är där hihi!
 
 
 
 
 
 
 
Provsmakning, mumms! 
 
 
 
 
Hemmbakta marshmallows kakor, snickers cupcakes och de nya delicatobollarna i styckpris. 
 
 
 
 
Jag köpte deras tygkasse, som är gjord på ekologisk bomull.
Har man påsen brukar man kunna få bra erbjudanden. Som idag fick jag 10% på hela köpet. Super!
 
 
 
 
 
Detta är vad jag köpte. 
(Pluss Delicatos hallonboll men den hade jag redan ätit när jag kommit hem och tog kortet, hihi)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag varit på Happy Vegan var det dags att äta, jag började känna mig darrig. Jag tog mig därför till cafét jag redan spanat in och ville prova då jag hört bra recensioner om det; Café Frilagret. Jag tycker inte det var så bra som alla säger. Det är säkert ett toppen ställe om man vill plugga då det är ostört och man får gratis wifi. De har en ganska alldaglig meny med veganska smörgåsar, wraps, kakor, chokladbollar, yoghurt med müsli m.m. Men när jag går på café brukar jag vilja ha något extra gott så detta var för alldagligt för min smak. Men alla tycker ju olika. (^   ^)
 
 
 
 
Kaffet var iaf gott och de hade Otalys ikaffe mjölk. Jag åt också havreyoghurt med bär och müsli. 
Jag var tvungen att äta då jag var så darrig att jag knappt kunde ta kaffet till bordet utan att spilla. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Jag åt delicatobollen med hallon (som jag köpt på Happy Vegan, hihi) som efterrätt. Så god! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
Darrigheten får jag ibland när jag får lågt blodsocker. Det var väldigt länge sedan det hände sisst, jag tror att det har att göra med att jag inte sovit mycket sen jag kom hem och är fortfarande jetlaged. Därför började jag dra mig tillbaka till centralstationen när jag ätit och slutat darra så mycket. 
 
 
Det var skönt att komma hem tidigt. Jag gjorde en burgare till middag då jag hade en vegme burgare och hembakat bröd i frysen. Då kunde jag även ha Vegustos no-moo smält ost till, yum! Jag blev så glad när jag hittade den på Happy Vegan. Tim köpte en likadan när vi var i Wellington, så jag testade den på Nya Zeeland första gången och blev förälskad. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Nu vet jag att den finns i Sverige med, yaay!!
 
 
 
 
Så gott!
 
 
 
 
Nu ska jag ta det lugnt och bara låta kroppen vila. Det blir ingen jättesen kväll, men jag ska försöka hålla mig vaken och titta på Melodifestivalen. ( ◠‿◠ ) Jag har följt allt från Nya Zeeland, så jag har inte missat något. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback