In Stockholm

Hi!
Jag sov knappa 3 timmar inatt då jag åkte med första bussen på morgonen från Stenungsund för att hinna med tåget upp till Stockholm. Men det gick bara bra, jag lyssnade på podcasts och åt frukost på tåget! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag hade en lugn och skön stund utan någon som hellst stress, trotts att vi kom ca 40 minuter sent. Men jag hade ju inte bråttom. (^  ^,) 
 
 
I Stockholm lämnade jag väskorna i ett skåp på centralen så jag kunde promenera runt hela dagen ända tills jag ville dra mig bort till hotellet. Första stoppet blev Citykonditoriet för kaffe och en tårtbit, yum! Sen gick jag vidare mot gamla stan, kollade i butiker och bara strosade runt. (^   ^) Det var jättemysigt, Stockholm är verkligen vackert! Jag hittade en Glitter butik som säljer ut allt i sortimentet så jag passade på att köpa lite accessoarer jag tittat på innan (vilken tur att jag inte köpte dem sisst gång jag var på Glitter, det var nära haha). Det är alltid lika roligt när man fyndar!
 
Lunchen/middagen blev sen på Hermans Trädgårdscafe som jag hört mycket gott om. Det tog ett tag att hitta rätt väg då google maps inte ville sammarbeta och de bygger om en hel del, men tillslut hittade jag rätt. Trotts värkande fötter och hunger var det verkligen värt det; den veganska buffén var fantastisk och min fick äta så mycket man orkade. Det blev fler än en portion kan jag säga, hihi! (๑>ᴗ<๑) De har även massor av god vegansk fika så jag satt kvar och smälte maten en stund och sen blev det en chokladboll. Hit kommer jag komma tillbaka i framtiden när jag besöker Stockholm. Super trevlig personal, mysig inredning och uteservering och sist men inte minst underbar mat som är helt vegansk!
 
 
 
Här kommer bilder från dagen: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag råkade välta hela tårbiten så bilden är inte den bästa, men jag lovar att den var super god och väldigt fin innan jag var framme! (^  _  -)
Choklad, mint och hallontryffel. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stor spegel = försök till outfitbild. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gamla stan
 
 
 
 
Slottet
 
 
 
 
 
 
 
Yay, jag hittade en pride flagga! Jag är fortfarande lite ledsen för att jag missar pride i Göteborg iår.
Men att göra valet mellan veganmässan och pride är inte så mycket att tveka om då vego är något jag brinner för.
Jag stödjer såklart pride och tycker det är väldigt viktigt, men mitt hjärta klappar ändå lite extra för det veganska.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Äntligen hittade jag det; Hermans Trädgårdscafe! 
 
 
 
 
YUM! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
Ibland önskar man att man hade fler magar, haha!
 
 
 
 
 
Gröna Lund, som jag fortfarande aldrig besökt. Men det sparar jag till ett annat tillfälle.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha ätit mig mätt och go började jag dra mig tillbaka till Centralen och sen vidare till Hotel J som jag bor på. Det ligger med promenadavstånd till Nacka Strandsmässan, där Vegomässan kommer hållas imorgon. Rummet har allt jag behöver och har en stor härlig säng! (◠‿◠✿) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha packat upp och gjort mig hemastad tog jag en dusch och ett härligt bad med en av mina Luch badbomber, som jag tagit med mig, medan jag lyssnade på senaste avsnittet av podcasten Veganprat. Det var riktigt härligt, jag höll nästan på att somna hihi. 
 
Nu sitter jag i morgonrocken och har gått igenom och redigerat bilderna för detta inlägget. Men jag börjar bli väldigt trött, jag har trotts allt varit uppe sedan 02:30 imorse. Så jag ska avsluta och lägga mig i sängen och läsa innan jag släcker för natten. Jag vill vara utvilad och ha massor av energi för Veganmässan imorgon, vad jag har längtat efter detta! 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback