Göteburgare Vegan

Hi!
Jag packade ihop det sista imorse och åkte hem till Limes. Vad härligt det var att se hen igen! Vi hade en lugn förmiddag där vi gick igenom vart allt finns i huset och lite praktiska saker. Jag packade upp och började sedan med lunch. Jag hade med mig några zucchinibollar som jag gjort och till det blev det en rätt enkel med god sallad. (^   ^,) Det var precis lagom för sen åkte vi in mot Göteborg. 
 
 
 
Zeus hjälpte mig att bädda.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I Göteborg gick vi några ärenden, åkte till Happy Vegan och sen var det dags för eventet vi skulle till. Denna veckan öppnar en ny helt vegansk burgarbar på Andra Långgatan 11; Göteburgare VeganJag vann en utlottning på facebook där jag +1 fick komma på invigningen och äta varsin burgare, gratis! Så jag tog med mig Limes, som är väldigt nyfiken på vegansk mat och har börjat äta mycket veganskt. Själva restaurangen är rätt liten och full av folk så vi satt på utsidan, men det var mysigt och rätt härligt i luften. Burgarna var AMAZING! (๑✧◡✧๑) Så otroligt goda! Det fanns två stycken att välja på denna kvällen så vi tog en av varje, på så sätt kunde vi smaka av varandra. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 
Limes åt "Maj-Britt": En traditionell burgare på bas av sojafärs. Serverad med burgardressing, smält ost, rostad lök, färska grönsaker och sallad. 
 
 
 
 
 
Jag åt "Britt-Inger": Rökig burgare av svarta bönor och tofu. Serverad med vitlöksmajonnäs, smält ost, färska grönsaker och sallad. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kommer definitivt gå dit fler gånger. Trevlig personal och otroligt goda burgare! Jag läste precis menyn på nätet och det finns mycket, mycket mer jag vill testa!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Nu är vi båda hemma igen. Limes tittar på Attack on Titan medan jag bloggar. (◠‿◠✿) Snart ska jag nog krypa ner i min nya säng, jag börjar bli väldigt trött. Men det känns skönt nu när jag är här och har flyttat in. Jag kommer trivas så bra här med Limes och katterna Lucius och Zeus.
 
Jag är fortfarande öm i baken, men det går frammåt och läker. För varje dag som går gör det mindre och mindre ont. Det ska bli så skönt att kunna jobba igen på lördag!
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback