Fistula

Hej!
Jag är ledig idag vilket känns så skönt! Under söndagens tågresa hem började jag få ont i min fistelgång igen men inte mer än att det gjorde ont när jag satt ner. Måndag gick bra, jag var väldigt trött på jobbet och var fortfarande öm vid fistelgången. Omårdet runt hade börjat svullna upp och såg inte så bra ut. Tisdagen var det värre, jag kunde knappt gå och haltade omkring som en gammal gumma på jobbet. (๑>ᴗ<๑) Att sitta ner behöver jag nog inte tala om. Vid flera tillfällen gjorde det så ont att jag funderade på att åka hem. Men jag lyckades härda ut och hade ändå, om man bortser från värken, en bra dag på jobbet. (^   ^,) Jag lyckades även köra hem då jag la min fluffiga kofta som en ring att sitta på så jag inte belastade just punkten där fistelgången är. Inatt gjorde det så ont så jag fick skriva ett sms till pappa att han skulle prata med mig innan han åkte på morgonen. Jag skulle försöka ringa vårdcentralen men visste inte om jag skulle kunna köra dit själv. Jag testade att ta en ibuprofen för att kunna somna om och det hjälpte mot den värsta värken, så sköönt!
 
På morgonen idag fick jag tag på vårdcentralen och de tyckte jag skulle ringa direkt till kirurgmotagningen på näl dit jag fått en remiss (dock inte med garanti om tid förrän om 4 månader). Där hade jag världens tur, någon hade avbokat sin tid på fredag så jag fick tid då! Yay! Och det bästa är att det är på förmiddagen så jag kommer hinna till jobbet efteråt och behöver inte be om sjukledigt. Ibland ska man ha tur. (^  _  ^)
 
 
 
Nog om min dumma fistel. Liseberg kom denna veckan med ett väldigt roligt nyhetsbrev om vår miljöpåverkan. Det sitter även lappar uppe, t.ex. i vår personalmatsal. De ser ut såhär:
 
 
 
 
 
 
 
Ni kanske ser varför jag gillar dem. De visar på att man ska sträva mot det veganska då det påverkar miljön minst. Att vara vegan har ju även många andra fördelar, men miljön är en av dem och det är det Liseberg pratar om. Go Liseberg!!
 
 
Eftersom jag varit ledig idag har jag kunnat äta hemma, när jag jobbar äter jag bara frukost hemma och sen blir det personalmaten. Till lunch tog jag fram mitt hembakta bröd ur frysen och hade mina nya pålägg, som jag köpte på Vegomässan, till. Vad gott det var!!
 
 
 
Påläggen köpte jag från Da Carla's monter. Dock har jag inte hittat dem på hennes hemsida. 
De är gjorda av enbart grönsaker så de är inte bara super goda utan även nyttiga. Mumms!
 
 
 
Sen har jag bara tagit det lugnt idag, jag kan inte göra så mycket mer då det gör ont när jag går för mycket. Jag har mest suttit ner men även hunnit packa upp det sista från Vegmässan och fått in lite kläder i garderoben. (◠‿◠✿) Att sitta ner går ganska bra när jag är hemma då jag kan sitta med ena benet uppe och på så sätt inte belasta fistelgången. Men jag har fortfarande en fruktasvärd värk imellanåt så jag hoppas de kan hjälpa mig på fredag. 
 
 
Jag nämnde ju i söndags att jag varit på Goodstore och hittade Svart Salt (kallas även kala namak) som jag också köpte. Det har en äggliknande smak. Idag fick jag chansen att prova det. Till middag blev det scrambled tofu med svart salt och violife pizza ost. Till det grillad Tofurky Chick'n Apple korv. Så gott det var! Detta saltet är bara för bra! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är jag proppmätt, haha! Jag ska sätta på en kopp te och koppla av lite på soffan innan jag går och lägger mig. Jag sov ju inte super duper bra inatt om man säger så tack vare den dumma fisteln och att jag sen stälde klockan efter när vårdcentralen öppnade för att slippa hamna i allt för lång kö. Men ikväll laddar jag upp med tabletter så ska jag nog få sova gott. Förhoppningsvis hjälper det så jag slipper halta omkring igen på jobbbet imorgon. (^  _  -)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback