Water Project

Hello!
Det känns som om det varit en lång dag på dagis idag, men det har ändå gått bra med allt. (^  _  ^) På eftermiddagarna är jag bara väldigt trött, men det är mindre än en vecka kvar till ledigt nu. (◕‿◕✿) Barnen har lekt och stojat hela dagen. Det var blött imorse efter regn och snö(!) så det fanns många härliga vattenpölar att leka i för barnen. 
 
 
 
 
 
 
I sandlådan grävde de en "kanal" där båtarna ska kunna åka. 
 
 
 
 
Eftermiddagen bjöd sedan på både hagel, snö, regn och solskén. Det var väldigt underligt väder och inte världens roligaste att vara ute i. Men när solen tittade fram var det bättre. ( ◠‿◠ )
 
 
Nu har jag linser som kokar på spisen. Till middag kokade jag linser tills det blev mos = linsmos. Jag fick tips en vegansk grupp på facebook om detta och var tvungen att testa. Det blev riktigt gott så nu kokar jag en omgång till som jag ska ha med, tillsammans med fuskpinnar, till lunch imorgon. (^   ^,) Vegansk mat är bäst, och man behöver verkligen inte välja bort något då det finns supstitut för i princip allt. Kan man därför leva utan att behöva skada en annan levande varelse är valet självklart för mig. Alla på denna jorden är lika mycket värda och har rätt till ett eget liv! 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback