Vegovisionen Göteborg

Hello!
Gårdagen blev inte riktigt som planerat... Jag var uppe och duschade och gjorde mig iordning då jag, mamma och Erik skulle åkt till Skövde på möte med LR. Men när mamma kom upp mådde hon inte bra. Jag var helt klar för att åka när jag förstod att det inte skulle bli något, mamma funderade på att åka in till psyket (hon har legat inne förut, ungefär vid den här tiden för ett år sedan). Jag tycker inte om att se mamma när hon mår dåligt, jag mår själv så dåligt av det. Och jag var ju redan redo för att åka iväg, så jag ringde Caroline och frågade om hon ville ses. Det blev bestämmt och jag åkte in mot Göteborg, där även Vegovisionen hölls denna helgen. (*^▽^*)
 
Att träffa Caroline igen var hur härligt som helst! Hon är verkligen som en syster, man kan vara sig själv och prata om allt. Jag slappnar av när jag är med henne. Jag åkte först hem till henne så jag fick se hennes nya lägenhet som är jättemysig och precis lagom stor för en person. Sen åkte vi in till centrum. Först handlade vi second hand på Myrornas och sen gick vi till Vegovisionen. Det var helt otroligt där!!! ( ´͈ ॢꇴ  `͈)੭ु Så mycket gott, så mycket roliga saker och så mycket vego-glädje! (๑✧◡✧๑) Synd att det inte finns fler mässor som denna, jag och Carro hade jätteroligt! Här kommer bilder, för bilder säger mer än ord. (^  _  -)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Självklart var jag tvungen att gå förbi Vegomagazinets monter för att se om Mattias Krisitansson, en stor inspiration för mig, var där.
Och det var han!
Jag köpte Mattias Kristiansson nya kokbok "Vegomenyer" och fick den signerad!

 

 
Caroline såg till så jag fick en bild, även om jag ser ut som en mupp hihi! (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
 
En tydligare bild på min "nya" T-shirt. Den jag tryckte själv förra veckan. 
 
 
 
 
 
Loving Earth Raw Choklad, yum!
 
 
 
 
 
 
Tofu ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
Planti Yogoat och deras super goda iskaffe!
 
 
 
 
Fry's 
 
 
 
 
 
Omi's ApfelStrudel, en super god äpplemust med en hint av kanel. 
 
 
 
 
Chocolate Heaven!!!
 
 
Yum!!!!
 
 
 
 
Fika med snickers. Mmmmmuuummms....
 
 
 
 
Jag älskar min nya tygpåse jag köpte. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
Då jag blev medlem i Djurens Rätt fick jag en vegansk kokbok gratis; "Helt enkelt veganskt".
Den andra boken är Mattias Kristiansson nya "Vegomenyer".
Jag har bläddrat igenom den, så många härliga recept! Den är uppbyggd med många olika tre rätters menyer. 
 
 
 
 
Jag och Carro avslutade dagen med att gå till Happy Vegan och köpte lite gott med oss. Tack Caroline för en underbar dag tillsammans med dig, det behövde jag verkligen med tanke på allt som händer i mitt liv just nu.
 
Jag kom hem strax efter pappa. Han hade varit på sjukhuset med mamma och hon blev kvar på psykiatrimottagningen. Vi vet inte hur länge hon kommer stanna där. Jag hoppas bara att hon blir bättre snart!
 
 
 
Idag har jag jobbat igen vilket var härligt. Jag behöver jobbet för att tänka på annat... Att Tim befinner sig på andra sidan jorden gör också att allt är svårt, jag vill ju bara vara där med honom (eller om han var här med mig). Men nu är det som det är och jag blickar frammåt. Mamma är på ett ställe där hon kan få hjälp, jag har Tim i mitt liv trotts vårt svåra distansförhållande och jag är omgiven av underbara människor. Jobbet är super roligt och jag trivs så bra! Det har varit rätt lugnt idag men dat var rätt skönt. Jag hade en rast mitt på dagen också eftersom jag jobbade längre idag, så jag kunde gå en sväng i solen på torget. (✿◠‿◠)
 
 
Nu sitter jag mätt och go efter att ha ätit en god Tofu burgare (Taifun Japanese Style tofu köpt på Happy Vegan) med bröd från Café Oasen. Så gott det var!
 
 
 
Bröd från Café Oasen, senap och ketchup, savoykål, inlagda rödbetor, kimchi, tofu, violife pizza ost (den som smälter bra), inlagd gurka och sriracha mayo. ♡
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta ut mina linser, sätta på en kopp te och krypa upp i soffan innan jag ska sova. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback