Vegansk Smörgåstårta

Hej!
Det har varit riktigt härligt att vara hemma idag. Jag började med att skypa med mitt hjärta. Som alltid blir jag så glad av det och en dag som börjar med att se honom kan inte bli dålig. Han får mig att må bäst!
 
Sen åkte jag och mamma iväg och handlade. Det tog sin lilla tid då vi först letade reda på några ingredienser jag behövde. Sen kollade vi även efter memma då jag är så nyfiken på att prova denna finska påsk-efterrätt. Men vi hittade ingen, tyvärr. Dock fick vi tag på annat smått och gott och vi hade en trevlig förmiddag tillsammans. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Ingredienserna jag behövde var för att göra en Vegansk Smörgåstårta. Jag hade en stor brödkaka från Café Oasen och har sedan köpt annat jag behöver på Happy Vegan och andra ställen. Så det är vad jag pysslat med på dagen, gjort en smörgåstårta. Det blev min middag idag, och oj vad goood den blev!!
 
 
 
Det är vegansk tångkaviar och tångrom jag dekorerat med så ni behöver inte oroa er. (^ _ -)
Ni kan även skymta veganska räkor och Vegusto No-Moo Smält ost. Yum!
 
 
 
 
 
 
Första lagret är en vegansk skagen/västkustsallad med veganska räkor istället för tofu och champinjoner istället för avokadon. 
Andra lagret är silkes tofu blandat med tångkaviar, bjäst, salt, citronpeppar och svartpeppar. 
Runt om har jag påmackan. Det blev sååå gott!!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
Nu sitter jag mätt och glad, jag har längtat efter att få äta smörgåstårta då jag jobbat på Café Oasen och säljer så fina smörgåstårtor hela dagarna. Men nu är jag nöjd, jag lyckades göra en fantastiskt god vegansk smörgåstårta själv som smakade bättre än jag minns "vanliga kött/fisk-smörgåstårtor" brukar göra. Happy Elin!(*⌒ヮ⌒*)
 
Nu ska jag hälla upp en kopp kaffe och äta ett marsipanägg. Yum! Är man ledig får man passa på, imorgon är jag tillbaka på dagis. (✿◠‿◠)

 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback