Vegan Italian Korv Stroganoff

Moshi Moshi!
Jag vaknade innan alarmet idag och låg kvar ett tag och bara drog mig. Det är härligt för man känner sig utvilad vid sådanna tillfällen. När jag inte orkade ligga kvar längre gick jag upp och kunde ta lång tid på mig att göra mig iordning och äta frukost innan jag åkte till Stenungsund. (◠‿◠ )
 
Jag har varit och jobbat på Café Oasen idag. VI hade en hel del gäster mitt på dagen, en riktig rush där det kändes som om alla kom på en och samma gång. Men det var roligt att ha mycket att göra. På eftermiddagen blev det sen så lugnt att jag kunde sluta en halvtimma tidigare, vilket jag tackade ja till eftersom jag jobbar så många dagar i sträck nu. (◕‿◕✿) Tyvärr var detta sista schemalagda dagen på Café Oasen, men jag hoppas att det kommer dyka upp lite fler tider för mig de dagar jag är ledig i maj och sommar. Annars är jag på Liseberg från och med imorgon. 
 
Hemma kunde jag börja med middagen direkt när jag kom hem så det inte blev så sent idag. Jag hade redan planerat att göra en ordentlig middag idag och frysa in lite matburkar inför kommande vecka. Det blev vegansk korv stroganoff gjort på Tofurky Italian Sausage, så en lite lyxigare variant som blev jättegod!
 
 
 
 
Ursäkta dålig mobilkamera som får löken att bli en vit röra, haha! (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Det ser inte mycket för världen, men oj vad kryddigt och gott det blev.
Jag hade även i lite champinjoner, bara för att jag tycker det är gott. 
 
 
 
 
Det är skönt att ha några nya matlådor som jag kan ta med till dagis. Jag tycker inte om när det bara blir halvfabrikat flera dagar på raken. Det är mycket godare och bättre med hemmlagat. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Dessutom är det roligt att laga mat och prova nya recept. 
 
Nu ska jag sätta på kaffe och ta det lugnt en stund. Ikväll ska jag skypa med hjärtat, han har ställt upp med att gå upp tidigt för att kunna skypa. Annars hade det blivit 13 dagar utan skype eftersom det är så många dagar i sträck jag jobbar (nu är det 8 dagar kvar till ledigt), men både han och jag vill inte gå så länge utan att se varandra så han var gullig och sa att han kan gå upp tidigt en av sina lediga dagar. Han är bäst!
 
 
Kram på er ❤ 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback