Raw Food Lasagna

Hi!
Jag vaknade utvilad och gick upp redan innan klockan nio. Men det är rätt skönt att man inte sover bort hela dagen och jag fick ju sovmorgon ändå. Sen tog jag allt i min lugna takt som jag brukar ha när jag är ledig. Keyla och jag tog en härlig morgonpromenad i solen och sen gick vi hem för frukost i lugn och ro. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Jag har gått runt och små pysslat lite idag med, som jag lätt gör när jag inte har något planerat. Jag tog en lång härlig dusch och smorde in mig ordentligt efteråt. Jag har även fått tvättat en del och bytt sängkläder. Det är väldigt skönt att få sådant gjort och det är på något sätt lugnt och skönt att pyssla med när man inte har någon tidspress. Eller det kanske bara är jag som är konstig, haha! (๑>ᴗ<๑)
 
 
Annars har jag lagat raw food mat idag. Det blir en Raw Food Lasagne till middag med hemgjord raw food pesto på toppen. Receptet kommer ur boken "the Naked Vegan", den som jag fick på min födelsedag av Bex. (◠‿◠✿) Jag har tittat mycket i den och använt den som inspiration, men detta är första riktiga receptet där jag följer allt till punk och pricka. Raw food osten som jag toppat den med är sååå otroligt good!!! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Keyla var ute på en lite längre promenad ner för backarna mot Hålebäcken nu på eftermiddagen. Vi passade på när det slutat snöa, för ja det snöade lite på eftermiddagen! Men det försvann lika fort som det kom, som tur är hihi! Nu vill vi har vår, inte mer vinter. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Raw Food lasagnen är föresten gudomligt good, jag tog precis första tuggan och jag tror jag är kär! Färsen är gjord på bland annat valnötter och soltorkade tomater. De ligger mellan auberigne skivor och babyspenat, toppat med cashew ost och peston gjord på bland annat basilika, vitlök och pinjenötter. Yum!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Nu ska jag njuta av resten av kvällen och mummsa i mig min lasagne. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback