My Easter

Hi!
Jag hoppas ni har haft en bra Påsk helg! Jag började min påskafton med att skypa med världens underbaraste person; min pojkvän/andra hälft/mitt hjärta på anda sidan jorden. Jag saknar honom så det för ont ibland, men det är så härligt att få se och prata med honom. Jag lever för de stunderna. ♡
 
När vi var klara gjorde jag mig iordning och åkte in till Göteborg. För första gången på över två år befinner sig "korridors-tjejorna" (som jag brukade kalla oss när vi gick på Dingle Naturbruksgymnasium) i samma land. ( ´͈ ॢꇴ  `͈)੭ु Yay!!! Jag var dock inne i Göteborg lite tidigt. Men det gjorde inget, jag passade på att gå några ärenden och slank även in på Happy Vegan. Jag tror inte jag kan åka till Göteborg en lördag utan att gå in och se vad de har för smakprover och sen köpa med lite smått och gott hem, hihi! 
 
 
 
I Brunnsparken hade de dekorerat fint, inte med fjädrar utan med tyll.
Jag blev så glad när jag såg det, Go Göteborg!
 
 
 
 
 
Provsmak på Tony's choklad, som var jättegod, och Omi's Apfelstrudel som jag smakade första gången på Vegovisionen. Yum!
 
 
 
 
 
På Järntorget börjar körsbärsblommorna slå ut, så fiint! 
 
 
 
 
 
Sen mötte jag Evelina, Desirée och Linnea vid centralen. Många härliga kramar och massor av glädje blev det! Mina underbara vänner, vad skulle jag göra utan dem. Vi promenerade sedan från Nordstan bort till Andra Långgatan för att äta lunch på Yammy Kitchen (man kan nästan kalla det "vår" restaurang för vi går nästan alltid dit tillsammans, haha). Yammy serverar Koreansk och även lite Japansk mat. De har en vegansk meny också vilket jag uppskattar. (✿◠‿◠)
 
 
 
Jag kunde inte låta bli att köpa Wakame sallad när jag såg det på menyn. Min favorit!! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
Tofu Edamame (Bräserad silkes tofu med edamame, shiitake, svamp, vårlök och sesamfrö). 
Det var riktigt gott!
 
 
 
 
När vi ätit i lugn och ro och suttit och pratat en hel del promenerade vi vidare och slog oss ner på Espresso House för kaffe och efterrätt. Det var så mysigt och jag hade en super härlig dag med mina vänner! Vad glad jag var över att se er allihopa igen!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag varit och jobbat på Café Oasen. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var riktigt roligt att vara tillbaka. Vi har haft en väldigt lugn dag, men endel fika gäster har vi ändå haft. Det har varit mysigt! Som jag sagt förut; jag trivs verkligen bra på Café Oasen, det känns som hemma på något sätt. 
 
 
 
De sista påskkycklingarna såldes idag.
 
 
 
 
Det var även sista chansen för att köpa en fin påsktårta. 
 
 
 
 
 
Nu är jag hemma, väldigt trött men nöjd med dagen. Imorgon ska det bli skönt att vara ledig. Jag ska ta vara på den dagen för det är min sista lediga dag i April, hihi! Sen blir det jobb på både dagis, Café Oasen och sen Liseberg som öppnar till helgen. (^   ^,) Detta blir en utmaning, men det ska bli roligt!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback