Choco-Nana Balls

Hi!
Vad fort tiden har gått, idag gjorde jag sista dagen på dagis. Jag har ju varit där som vikarie för en lärare som varit på semester under tre veckor. Men nästa vecka är hon tillbaka och jag har gjort mina tre veckor. Vad kul jag har haft och vilka underbara barn! Jag kommer verkligen sakna dem, men det ska samtidigt bli skönt att få lite mer ledigt i maj efter några intensiva veckors jobb. Och jag vet att jag kommer tillbaka till dem då jag tackade ja till ett datum i slutet av maj då de behövde extra personal i några timmar. (๑ᴖ◡ᴖ๑) De frågade även om de fick ha kvar mitt nummer (även om de vet att jag inte kommer jobba som vikarie mycket mer i maj, helst inte alls var tanken) och jag sa ja eftersom jag trivs så bra hos dem. 
 
Då det var min sista dag tyckte jag det passade bra att bjuda på något gott. Så igår gjorde jag veganska choklad- och bananbollar med bara tre ingredienser; banan, kakao och havregryn. Sen rullar man dem i och för sig i kokos, så kanske man får säga 4 ingredienser hihi! (◠‿◠✿) Jag ville bjuda på något som var sockerfritt, veganskt (såklart) och nötfritt då det är så känsligt för allergiker och man undviker det på förskolor. Dessutom skulle det gå snabbt att göra eftersom jag jobbar så mycket och var hemma runt sex igår. Detta recepter var därför perfekt. Jag var osäker på vad barnen skulle tycka då de är så vana vid socker, då jag köpte med lite jordgubbar också vilket var populärt.
 
 
 
 
 
2 övermogna bananer, 2 msk kakao och 3 dl havregryn (jag blandade fiberhavregryn med vanliga).
Sen la jag till lite vaniljpulver i receptet eftersom mina bananer inte hade blivit så där härligt söta ännu, de var fortfarande lite för gula och inte mogna nog. Gott blev det!
 
 
 
 
 
Barnen tyckte om dem, även om några barn bara åt hälften av sina och sen blev det lite mycket. Men de flesta åt upp hela och tyckte det var jättegott! Jordgubbarna försvann de också, haha! 
 
 
 
 
 
 
Det har varit regnigt hela dagen och barnen har haft jätteroligt i leran och vattenpölarna. Rutschkanan blev väldigt snabb om man hällde på lite vatten från lerpölarna, och det var ju fruktansvärt roligt. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sådanna här dagar är det skönt att bara kunna lämna barnen till sina föräldrar på eftermiddagen och slippa ta hand om leriga kläder, hihi! 
 
 
Nu ska jag gå och hälsa på vår nya katt som mamma och pappa kom hem med för bara en liten stund sedan. Vi fick henne från mammas kompis, och hon är dräktig så vi kommer får kattungar om ett tag. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Så myyyysigt!! Håll koll på min instagram (@eliinpelin) för det lär garanterat dyka upp bilder på henne där innan det kommer upp på bloggen. (^  _  -) Imorgon är jag på Liseberg och kommer hem sent så vi får se om jag bloggar eller inte. Söndag är jag hemma ännu senare då jag har stägning och after work så då lär det nog inte bli någon uppdatering, hihi. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback