Morning with sad news

Hej!
Jag lyckades gå upp i tid imorse. Jag och mamma gjorde oss iordning, packade frukost och begav oss iväg mot Torp Köpcentrum för bakluckeloppisen. (^   ^,) Tyvärr fick vi tråkiga nyheter påvägen dit. Jag ska ta allt från början utan allt för mycket detaljer då detta inte är min sak att rota för mycket i.
 
De som varit uppmärksamma har kanske märkt att jag nämnt att Erik varit hemma flera dagar denna veckan. Anledningen är att en av hans kompisar försvann hemifrån måndagskväll. Hans föräldrar var hemma hos oss och frågade om vi visste något och senare under kvällen kontaktade de polisen. Erik har under veckan tillsammans med kompisar försökt lista ut vart han tagit vägen och det har varit flera skallgångar med allmänheten. Missing Peopel och polisen har också sökt. Igår kväll hittades han död inte långt från hemmet. Han var bara 19 år, det är hemskt när någon så ung som inte äns har börjat leva dör. Vi fick reda på det imorse och mina tankat går till nära och kära. Det finns tyvärr inte mycket man kan säga eller göra, det är verkligen hemskt. 
 
 
Jag kände att jag behövde dela med mig av detta, men ska inte älta i det. Resten av dagen har faktiskt varit rätt bra (känner skuld i att säga så när någon dött men man kan inte stanna upp sitt eget liv och sluta leva, det hjälper ingen. Istället ska man leva för den personen. ). Loppisen var igång innan vi äns han fälla upp bordet. Igentligen skulle den inte börja då men folk hade börjat komma iaf. (^   ^) Så vi packade upp snabbt och satte prislappar innan vi slog oss ner och åt frukost. Dagen har gått bra och jag har tjänat några kronor iaf. Det som känns bäst är att jag fått sålt saker som jag annars hade slängt, vilket skulle kännts så onödigt. Nu kan någon annan ha glädje av sakerna istället. (^   -   ^)
 
 
 
 
 
 
 
Detta var roligt och jag gör det gärna igen!
 
 
 
 
 
När klockan närmade sig 15:00 (tiden då loppisen skulle sluta) började vi packa ihop. Det var inte så mycket folk kvar och vi var trötta och behövde ha något i magen. Så vi smet in på Torp och fikade. Då det inte finns så mycket veganska alternativ när det kommer till fika så det blev espresso house då de har sin goda veganska chokladboll. (^ _ -) Sen åkte vi till campingen och hämtade pappa för att sen åka till Jula. Pappa hade lite saker han skulle köpa.
 
Väl tillbaka i husvagnen var det skönt att bara få slappna av. Det blev grillning idag igen och jag testade ICA's nya Pumpa & Sötpotatis Puckar. De var goda! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag gå upp till toaletterna och ta ut mina linser för kvällen. 
 
 
Kram på er ❤️
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback