Letters to Juliet

Hello!
Jag har varit så trött det senaste dygnet och sovit sådär tungt inatt att det var svårt att vakna. Men jag lyckades ta mig upp med tanken på att jag skulle få prata med den mest underbara killen på denna jord. Jag saknar honom något otroligt, det går i vågor (jag saknar honom hela tiden men just hur jag hanterar det) och just nu är jag i det stadiet då saknaden är svår att stå ut med. Men det går, så länge jag har honom är jag världens lyckligaste. Kärlek är inte alltid en dans på rosor, men finner man någon så speciell som man har sådanna starka kännslor för ska man vara rädd om det. Tim betyder så mycket för mig, han gör mig hel. ♡ Man får se det positiva, vi har varandra och varje dag för oss närmare tills vi kan vara i varandras armar igen. Att kunna prata med varandra så som vi gör hjälper mycket också, jag är så glad för internet! Någon annan som är eller har varit i ett distansförhållande som kanske vill dela med sig om tips och erfarenhet? Det är alltid roligt att höra hur andra hanterar det. (^  _  ^)
 
 
Det har varit grått och regnigt idag så jag har tillbringat större delen av dagen i soffan med mamma. Vi har både sett på film, virkat och jag har sytt lite också. (^  ^,) En film vi såg imorse var väldigt bra, jag föll för den då den är riktig romantisk (romantiker som jag är). Letters to Juliet heter den och i huvudrollen ser man Amanda Seyfried som spelar Sophie.
 
Sophie är förlovad och tillsammans med sin fästman åker hon på en "pre-honeymoon" till Italien för att de ska få tillbringa tid tillsammans. Men under resan är han så uppe i sitt jobb som kock och blir alldeles till sig för Italiens alla viner, ostar, tryfflar och andra delikatesser. Därför slutar det med att de börjar tillbringa dagarna ifrån varandra eftersom de vill olika saker. I Verona upptäcker Sophie hur unga kvinnor skriver brev till Julia (från Shakespeares Romeo och Julia) och sätter upp på väggen under Julias balkong. På kvällen kommer en kvinna och samlar in breven och Sophie lär känna kvinnorna som kallar sig Julias sekreterare vars uppgift är att besvarar breven. Hon börjar hjälpa dem och finner då ett 50-år gammalt brev från en brittisk kvinna vid namn Claire som var förälskad i italienaren Lorenzo men vågade aldrig älska honom då hennes föräldrar inte tyckte om honom. Sophie besvarar brevet och Claire, som nu är 65 år, dyker plötsligt upp i Verona med sin sonson Charlie. Tillsammans ger de sig alla tre ut på en resa genom Italien för att finna Claires livskärlek; Lorenzo. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag skulle igentligen varit iväg och tränat pace nu men min huvudvärk börjar komma tillbaka och jag är fortfarande väldigt trött, misstänker på feber. Så jag får lyssna på kroppen och stanna hemma, även om det tar emot då jag ville gå och träna. Men det kommer fler måndagar. 
 
Därför blir det en lugn kväll här hemma. Jag ska gå och ta ut mina linser då jag sett suddigt ett tag nu (också tecken på att något inte riktigt är som det ska i kroppen). Sen tror jag att jag ska virka lite till. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Emelie Karlsson

Älskar den där filmen! Blir alltid så sugen på att åka till Verona!

2016-09-26 @ 19:39:15
URL: http://fiktivaem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback