Bloody Talk

Moshi Moshi!
Jag har sovit så gott inatt och låg och drog mig länge imorse. En god natts sömn gjorde mig gott! ( ◠‿◠ )
 
Efter en skön dusch åkte jag och mamma in till Steungsund. Jag behövde ta nya blodprover för att kolla värdet på sköldkörteln. Jag har ju för lågt värde och äter medicin mot det, vi skulle bara göra en regelbunden kotroll för att se om jag tar rätt dos. (^  ^) Ibland kan jag vara jobbig att ta blodprov på och idag var en sådan dag min kropp inte ville dela med sig. Men sköterskan var duktig och lyckades tillslut. 
 
 
När vi ända pratar om blod kan jag passa på att tipsa om en bra superbra produkt jag precis börjat använda.
 
 
 
 
 
 
Menskoppen har börjat bli allt mer populär och många av er har nog redan hört om den. Det är precis som det låter som; en kopp man för in och som samlar upp blodet. Sen tömmer man koppen, sköljer ur den och sätter in den igen. En menskopp kan hålla i upp till 10 år om man tar hand om den och är därför mycket miljövänlig. Tänk så många tamponger och bindor man använder när man har mens och bara slänger, och tillverkningen av alla dessa. Vi kan undvika allt detta om man har en menskopp istället. Det gör ju inget att man också sparar pengar på att slippa köpa tamponger och bindor. (^ _ -) Man kan ha i menskoppen i upp till 12 timmar utan att byta, beroende på mensflödet, vilket jag tycker är så skönt. Jag går på toa rätt ofta då jag dricker mycket. När man har tampong känns det äckligt att ha kvar den i när man kissar eftersom snöret hänger ut. Men med menskoppen kan jag låta den sitt i utan att det blir kladd = behöver inte ta ut den lika ofta. Och det är ju inga problem med att sova med den då man inte behöver gå upp mitt i natten och tömma. Den läcker inte och det luktar inte då den sitter på platts med hjälp av vakum. Den torkar inte ut slidan heller och den naturliga ph-balansen bevaras. Den jag använder mig av heter OrganiCup och är helt tillverkad i medicinskt silikon. Det finns massor med fördelar och jag är verkligen super nöjd efter att bara använt den i två dagar. Funderar ni så kan ni läsa mer här
 
 
 
 
Okej nog om blod-prat nu, hihi! (๑>ᴗ<๑) När vi kom hem tog jag en lång promenad med hundarna i solen. Först gick vi upp till en utkiksplats där man ser ner över havet. Det är verkligen så vackert där uppe! Sen gick vi ner till Hålebäcken och tillbaka igen. Det var skönt att få komma ut i friska luften och det fina höstvädret. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hösten kan vara väldigt fin den med med alla sina färger. (^  ^,) Nu sätter mamma på kaffe och jag ska ta ut mina linser för kvällen. Idag är det säsongstart för Hela Sverige Bakar, tjoho! Jag vet, jag är lite smått beroeende av bakning och allt som hör där till, hihi! 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Angelica

häftigt med koppen, har hört talas om den men aldrig hört ngn som använt den, hur får man dit den? är det inte lätt att den ramlar ut om du förstår hur jag menar?

fina bilder föresten(:

Svar: Jag hade inte heller hört så mycket fören i somras då en kollega berättade att hon använder menskopp. (^ ^) Man får med instruktioner om hur man sätter in den; Man viker ihop den och för in den som man gör med en tampong. Lite trixigt första gången men man lär sig väldigt snabbt. Man behöver inte vara rädd för att de ramlar ur eller läcker, vilket är toppen tycker jag! Jag hoppas du vågar testa, det är verkligen värt det.

Kram på dig <3
Elin Larsson Verta

2016-09-27 @ 20:40:20
URL: http://lillglimt.blogg.se/
Postat av: Angelica

okej då förstår jag bättre, ja ska nog ta o prova ngn gng (:

2016-09-28 @ 21:58:28
URL: http://lillglimt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback