Black Bean & Chocolate

Hello!
Jag hade bestämmt att jag skulle ha en lugn dag idag då jag kännt mig väldigt trött det sista. Jag hade träningsvärk när jag vaknade, vilket inte är konstigt. (^   ^,) Därför bestämmde jag mig för att ta ett varmt, härligt bad. Jag blir lätt uttråkad när jag badar då jag inte vill läsa eller hålla på med elektronik med rädsla för att det ska bli blött. Men jag kom på den bra idén att ladda ner någon rolig podd att lyssna på. Det blev vegopodden med Mattias Kristiansson (en av mina stora mat- och bakinspirationer, också chefredaktör för vegomagasinet) och Kitty Störby. Det var riktigt roligt och intressant att lyssna på och jag blev härligt avslappnad i det underbara badet. En stund för mig själv helt enkelt, jag borde göra detta till en rutin. (^  _  -) Vegopodden kan jag rekomendera, jag kommer iaf fortsätta lyssna. 
 
 
 
 
 
Mycke bubblor ska det vara!
 
 
 
 
 
 
 
Senare kollade jag på film med mamma och Erik. Jag passade på att smaka på den veganska, glutenfria och sockerfria kladdkakan jag gjorde igår. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Receptet kommer från Mekto Ganic's bok Baka Vego. Som ni märker använder jag den boken flitigt, men den är verkligen super bra. Kakan innehåller bland annat svarta bönor och jag tyckte den var väldigt god. Dock tror jag att jag kommer söta den lite mer nästa gång. 
 
 
 
 
 
Jag åt den med alpro's naturella sojayoghurt som jag smaksatt själv med vanilj och sötningsmedel. 
Mumms!
 
 
 
 
 
 
Mitt på dagen tog jag en lång och härlig promenad i skogen med hundarna. Vädret var helt underbart! Vi gick tills att vi mötte en älg, då tyckte jag det var bra läge att vända och gå hemmåt hihi! (✿◠‿◠)
 
 
 
 
 
 
 
Vi mötte även den här lilla krabaten som låg och sola sig. Så söt!
 
 
 
 
 
Nu ska jag fortsätta min lugna dag med en lugn kväll framför TV:n. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback