Vegan Soft Gingerbread

Hi!
Jag började dagen med att skypa med mina underbara vänner; Linnea, Desirée och Evelina. Desirée och Linnea befinner sig ju i Seoul, Sydkorea, och studerar just nu så vi försöker skypa ibland allihopa för att får prata och se hur alla har det. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var skönt att få prata och det är alltid lika avslappnat. Vi har ju faktiskt nästan bott ihop under de tre åren vi gick på Naturbruksgymnasiet Dingle då vi bodde i samma korridor och umgicks jämt. Därför känns det nästan som familjemedlemmar för mig, man kan vara sig själv helt och hållet. (✿◠‿◠)
 
Det har varit regn och rusk ute idag med så jag har passat på att baka lite. Det blev en vegansk mjuk pepparkaka. (◕‿◕ ) Mjuk pepparkaka får man baka när som på året tycker jag men det kan bero på att farmor nästan alltid har mjuk pepparkaka i frysen som hon plockar fram och bjuder på, till och med mitt i sommaren. Detta receptet hittade jag hos en av mina favorit bloggare/mat- & bakinspirationer Mattias Kristiansson. Receptet är från hans gamla blogg, Bake my Day, som jag brukade följa. Nu är han bland annat chefredaktör för tidningen VEGO, min favorit tidning! Kakan blev härligt saftig och fluffig, så goood! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
 
 
 
Receptet hittar ni här.
Jag hade i lite kardemumma också, men det är en smaksak.
 
 
 
 
 
Det blev en ny favorit hos alla i familjen, yay! Så denna kommer jag baka fler gånger. 
 
 
 
 
Nu ska jag fixa och dona med lite små saker jag behöver göra, den blir det söndags-mys med familjen. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback