Oasen

Moshi Moshi!
Jag har varit iväg och jobbat hela dagen och oj vad det har varit roligt! (*^▽^*) Det var så skönt att ha något att göra under dagen igen, inte bara gå hemma. Dessutom är det ett supermysigt café jag jobbat på; Café Oasen i Stenungsund som säljer bland annat hembakat från Farmor Gretas Bageri & Konditori. Det var en hel del att göra mitt på dagen, men jag tycker bara det var roligt. Förhoppningsvis kommer jag jobba en del där framöver, eftersom Liseberg inte är heltid kan jag ju ha ett jobb till. (^  _  -)
 
 
 
 
 
 
Smaskiga smörgåstårtor är bara en av de saker i vi säljer. 
 
 
 
 
 
 
Working outfit.
 
 
 
 
 
Jag är verkligen jätteglad för att den här chansen dök upp. Jag har velat jobba på Café Oasen i flera år då jag tycker det är jättemysigt och härligt café som jag själv fikat på sen jag var liten. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag lämnade därför in en spontan ansökan (de sökte inte personal, jag bara chansa) påvägen hem från andra intervjun på Liseberg. Därför blev jag så chokad och glad när de ringde! 
 
 
Nu sitter jag och dricker kaffe och börjar känna tröttheten komma. Men det är härlig trötthet då jag varit igång hela dagen och mitt humör kunde inte vara bättre. Jag vill studsa runt av lycka hur glad jag är för att jag först fick jobbet på Liseberg och nu har jag fått ett extra på Café Oasen (även om jag inte vet hur många timmar ännu)! ,、’`<(❛ヮ❛✿)>,、’`’`,、  Att bara ha fått möjligheten, att de ville ha mig, gör att jag känner mig så tursam och lite stolt! Kanske jag äntligen kan börja komma ikapp med min ekonomi också för att kunna lägga undan mer på mitt sparande. Har man ett mål är det bara du själv som sätter gränserna. På något sätt löser det sig alltid så länge du inte ger upp, det har jag själv varit med om flera gånger. Man kan om man vill, tankens kraft är större än du anar.
 
 
Tankarna flöt visst iväg lite där, hihi. Ett tecken på att jag ska sluta skriva innan det blir alldeles för flummigt. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback