Vegan Vacuumer Cake

Hello!
Det är farsdag! Grattis till alla pappor där ute som särskilt grattis vill jag säga till min underbara pappa som alltid finns där för mig. Du är fantastisk, min trygghet och min klippa. Jag vet att du alltid finns där och i dina armar känner jag mig alltid trygg. Jag kommer alltid vara din lilla flicka, oavsett hur stor/gammal jag blir, och du kommer alltid vara min pappa som jag älskar av hela mitt hjärta. ♡♡♡
 
Jag har tillbringat största delen av dagen i köket där jag bakat en lite annorlunda tårta/bakelse till pappa. Eftersom mamma fyller år snart och efter det är det inte långt kvar tills pappas födelsedag så tänkte jag att jag gör något annat än en vanlig tårta med lager (det kommer de ändå få när de fyller år). Därför blev det en stor dammsugare, vegansk såklart!(*⌒ヮ⌒*)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den blev jättegod och smakade precis som dammsugare ska göra, till och med lite bättre när det är hembakat. (^ _ -) 
 
 
Medan jag bakat har jag lyssnat mycket på radion och mina tankar går till Nya Zeeland som haft en stor jordbävning. Den inträffade klockan 12:00 Svensk tid (midnatt NZ tid) och mättes till magnitud på 7,8! Det hände nio mil nordost om Christchurch (som ligger på sydön) men de säger att de kunde känna den ända upp till Auckland (nästan längst upp på nordön). En tsunamivarning är även utfärdad för östkusten på både syd- och nordön. Jag hörde av mig till Tim för att se så han var ok. Även hans hus hade skakat rejält (även om han bor på Nordön, en bit ovanför Wellington), men han mår bra vilket var skönt att höra. Eftersom detta skett mitt i natten har de inga uppgifter om att någon undkommit/är allvarligt skadad ännu. Jag hoppas på det bästa och tänker på er på andra sidan jorden!
 
 
 
På eftermiddagen, efter att vi fikat, åkte mamma och pappa. De åker med färgan till Tyskland ikväll och är framme imorgon bitti. Denna gånger är det ingen dagstripp utan de kommer inte komma hem förrän på torsdag morgon. Jag och killarna får hålla ställningarna här hemma, vilket kommer gå bara bra. Erik och Elias går ju i skolan under veckan så det blir jag, hundarna, Pysen (vår katt) och hästarna som får parta loss. ♪(๑ᴖ◡ᴖ๑)♪ Hihi!
 
 
Nu ska jag fixa lite middag och göra Keyla sällskap i soffan. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback