Tasty Red

Hi!
Det var en sån där lugn och härlig morgon imorse. Jag gick min morgonpromenad med hundarna och åt sedan frukost medan jag och mamma tittade på Reign. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi tittade klart på andra säsongen, vilken tur att det finns en tredje säsong. 
 
Mitt på dagen satte jag sen igång med att städa kylen. Tanken var att jag skulle städa frysen och baka bullar. Men av någon anledning började jag med kylskåpet. En plastpåse senare var alla utgågna varor borta, hyllplanen diskade och kylen avtorkad invändigt. (^   ^) Vad skönt nu när det är klart, och vad bra det blev! Efter det tog jag en lång promenad i skogen med hundarna. Solen tittade fram på eftermiddagen så det var super häligt! 
 
Efter en lång och underbar dusch började jag hacka grönsaker. Mamma var så nyfiken på linsgryta så jag gjorde en linsgryta på röda linser. Mamma kom efter en stund och gjorde lite spagetti och köttfärssås också eftersom hon var tveksam till om killarna skulle äta linsgrytan. (๑>ᴗ<๑) Det gör dock inget, det blev mer till mig och mamma som båda tyckte det var jättegott. Till och med pappa åt endel av linsgrytan och tyckte om den. Men Erik och Elias var mer svårövertalade. (^ _ -)
 
 
 
 
 
Innehåller bland annat lök, paprika, morötter, röda linser och krossade tomater. 
 
 
 
 
 
Nu sitter jag i bara nattlinnet i köket, det är så mysigt att bara dra på ett nattlinne och ett par raggar-sockar efter att ha duschat. ( ◠‿◠ ) Kaffet är klart och jag ska gå in och göra mamma och pappa sällskap i tv-soffan för fredagsmys. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

gott:D

2016-05-27 @ 20:53:51
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Matilda Berlin

Haha, visst är det underligt hur det blir så? Man går in i köket med ett tydligt mål och plötsligt är hela kylen urstädad ;)

2016-05-27 @ 21:55:07
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback