Pink HK Dream

Hello!
Imorse sov vi ut lite längre och gick inte upp lika tidigt. Jag och Linnea gick ner och åt frukost i vanlig ordning och messade sedan Evelina så vi kunde möta henne utanför stationen. (^   ^,) Den här dagen åkte vi mot Ewha University för shopping och kolla på några universitet som ligger där. 
 
 
 
 
 
Mobilen har fått agera kamera idag. 
 
 
 
 
Våfflor till lunch, vi delade alla tre. Det var så gott!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
Ewha University
 
 
 
 
 
Yonsei University
 
 
 
 
Linnea ska antagligen gå på Yonsei University i höst så därför tog vi en titt för att se hur det såg ut. Det var mysigt att gå runt och prata på skolområdet i solen. (^ _ ^) Sen fortsatte vi vår promenad mot Hongdae. Det tog ett tag och vi visste inte alltid vart vi var någonstans. Men det var roligt att se annat, och vi kom ju fram till sisst. Då var det dags för fika så vi letade reda på ett Hello Kitty café som ligger där. (“⌒∇⌒”)  Det var som att komma in i en rosa dröm!
 
 
 
 
 
Det låg väldigt konstigt till på en bakgata, men var inte svårt att få syn på hihi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Linnea och Eve beställde varsin "cookie crisp shake". 
 
 
 
 
 
Jag drack en caramell latte och åt två små banana madeleines.
 
 
 
 
 
 
 
Evelina, Jag och Linnea.
 
 
 
 
 
 
 
Gift shop!
 
 
 
 
 
Sen gick vi runt på gatorna i Hongdae resten av kvällen. Det var mysigt och gatorna vaknade till liv medan vi gick runt där. När det började mörkna stötte vi på gatuartister och street dance. Det var super mysigt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi började bli trötta och kalla drog vi oss hemmåt. Väl hemma lämnade vi av shoppingpåsarna och gick ner till en av restaurangerna som ligger precis nedanför hotellet. Jag och Linnea hade inte testat koreansk BBQ ännu, vilket vi självklart båda två ville göra. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Så middagen blev koreansk BBQ.
 
 
 
 
 
Alla bord har en liten grill i mitten och ett rör ovanför som ska suga upp röken. 
Man väljer sedan vilket kött man vill ha. Det finns en salladsbuffé som man kan hämta från också.
 
 
 
 
 
 
Sen grillar man köttet och äter. Meningen är att man ska lägga köttet och tillbehör i ett stort salladsblad.
 
 
 
 
Det var en väldigt rolig upplevelse som jag velat testa länge, även om maten inte riktigt passade mig. Jag är ingen stor köttätare direkt, men salladen var rätt god och nu har jag testat! (^  _  -)
 
När vi var klara gick Evelina hem till sig och jag och Linnea till hotellet. Där tog jag ut linserna och tvättade bort sminket. Sen gick vi för att hämta ut pengar inför imorgon och spatserade hem till Evelina. Vi ville upp på taket och se utsikten över Seoul. (^   ^) Jag hade med mig kameran den här gången. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi stannade inte på taket så länge då det var rätt kallt. Så vi gick ner och satt sedan på Evelinas rum ett tag och och bara pratade och kollade lite youtube-klipp medans vi smaskade på en marabou chokladkaka som Evelina hade. Tack Eve, jag älskar dig! ヾ(*⌒ヮ⌒*)ゞ
 
 
 
Nu är klockan 00:50 här så jag borde sluta skriva och krypa ner i sängen. Imorgon kommer det kanske inte bli något inlägg då vi först har sovmorgon och sen ska ut på kvällen. Vi kommer vara borta hela natten. (๑>ᴗ<๑) Men det ska bli jätteroligt att få komma ut och dansa!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback