Pink Dreams

Konbanwa!
Då var min sista dag i Japan, Tokyo, över. Jag har haft en underbar solig dag full av rosa körsbärsblommor. (◕‿◕✿) Jag började dagen med en riktigt god frukost på hotellet. De har en stor frukostbuffé med massor av gott!
 
 
 
 
Jag försökte att inte bara vara onyttig så jag tog lite kokta morötter och broccoli och en omelette. 
Men jag kunde inte hålla mig borta från french toast med blåbärssylt och en våffla med banan och choklad.
Vid sidan av hade jag jordgubbar och äpple. Mumms! 
 
 
 
 
 
 
Efter den goda frukosten var jag redo för dagen. Jag började med att promenera till Shibuya station och åkte mot Ueno. Jag ville till Ueno park då jag hört att körsbärsblomningen ska vara väldigt vacker där, och det var den. Det var mycket folk som det brukar vara när det finns många körsbärsträd, men det var mysigt att strosa runt där. (^    ^) Stämningen är verkligen så härlig under körsbärsblomningen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Där fanns en hel del street food längs gatorna. Jag kunde inte låta bli att köpa dangos.
Det är som små, söta bollar gjorda på rismjöl. 
 
 
 
 
 
 
De grillar dem på beställning. Jag tog en med sakura (körbärsblom) smak. 
Såååå gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag gått runt parken promenerade jag till andra sidan av Ueno stationen. Där fanns ett katt café som jag gick till. Det heter Neko Maru Café och var ett litet men gulligt café med många söta katter. Detta är första katt cafét jag varit på i Japan och än så länge var det jag var på i Korea bättre enligt mig. Detta var mysigt, men det kändes renare i Korea och man fick en dricka på beställning direkt när man kom in där. Här vågade jag inte ta något att dricka då jag inte var säker på om det kostade extra. De tog betallt för den tiden du var där också istället för en summa med en gång, som de gjorde i Korea. Men jag tyckte ändå det var skönt att få ta det lugnt en stund och gosa med katterna. 
 
 
 
 
 
Gatan utanför stationen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha myst med katterna åkte jag vidare. (^  -  ^) Denna gången till ett annat ställe jag hört ska vara fint under körbärsblomningen, Sumidagawa riverside. Där var också otroligt fint och jag strosade upp och ner på båda sidorna av floden. Tokyo Skytree, som jag var uppe i 2013, gjorde sig väldigt fint i bakgrunden. 
 
 
 
 
 
Något sött som färdkost. Chokladbröd fyllt med en chokladkräm. Yummie!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tokyo Skytree
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nytt halsband (det med blomman) från Paris Kid's på Takeshita Dori, Harajuku. 
 
 
 
 
 
Lunch vid sidan av floden. Det blev Takoyaki idag igen, man får ju passa på!
 
 
 
 
 
 
Utsikten var inte så dum från där jag satt. (✿◠‿◠)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ny blus från en second hand affär. Minns inte om det var i Shibuya eller Harajuku, hihi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag var nöjd med att strosa runt där åkte jag vidare till mitt sista stopp för idag, Meguro gawa. Även där var körbärsblomningen i full gång och det var jättefint. Det var inte lika mycket folk som på det andra ställena, men det var rätt mysigt. Jag promenerade från stationen innan Meguro till Megura station, så jag fick en härlig promenad. På så sätt gick jag längs med floden en bra bit. Först var det inga blommor alls på träden så jag trodde att de kanske inte börjat blomma ännu. Men efter att ha gått en bit såg jag dem, så vackert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var jag jättetrött efter att ha gått hela dagen! Men när jag kom tillbaka till Shibuya gick jag ändå till Disney butiken som ligger där, jag hade inte varit där ännu under detta Tokyo besöket. Jag gjorde slut på de sista japanska pengarna jag hade där så när jag skulle köpa middag använde jag mitt passimo kort (kort för tåg och buss) som jag hade för mycket pengar på ändå. Man kan ibland betala med det i "convenience stores", vilket är jättebra tycker jag.
 
 
 
 
 
 
Shibuya crossing by night.
 
 
 
 
Så nu är jag verkligen klar med detta besöket i Tokyo. Jag har haft jätteroligt och är super nöjd, men jag saknar verkligen hjärtat och Josefin. Det ska bli så roligt att se dem igen! Att ha rest själv här i Tokyo har varit roligt, men jag saknar sällskap av mina nära och kära nu. Det var lagom många dagar för en resa på egen fot. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Nu ska jag göra mig iordning och fösöka sova. Jag ska upp tidigt imorgon för att hinna duscha och äta frukost innan det bär av mot flygplatsen och min resa tillbaka till Nya Zeeland börjar. 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback