Myeong-dong

Hi!
Jag sov så skönt inatt, som en liten björnunge hela natten. (^  ^,) Efter att ha legat och dragit mig en stund imorse gick jag upp och gjorde mig iordning i lugn och ro. Sen gick jag ner till köket för frukost. Hotellet vi bor på är liknande ett vandrarhem så det serveras en liten frukost varje morgon. Jag åt lite flingor, frukt och drack kaffe (som faktiskt inte smakade så illa trotts att jag inte kan ha mjölk i). När jag var klar gick jag upp på rummet och hämtade mina saker och mötte sedan Evelina utanför hotellet. Vi begav oss sen till tågstationen som ligger någon minut härifrån. 
 
Dagen har vi spenderat på gatorna i ett område som heter Myeong-dong. Det fanns många små söta butiker och det var så härligt att strosa runt med Eve. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter bara en liten stund gick vi in på ett "kändis-café" som det finns en hel del av här i Korea. Detta är för Kim Jae-Joong, en känd artist som bland annat är medlem i K-pop gruppen TVXQ. (^   -   ^) Cafét var mysigt och de hade gott kaffe. 
 
 
 
 
 
 
 
Jaejoong Kim,
the K-pop start sensation share his love 
for the fans by establishing 'Cafe JHolic'
filled with his personal touch.
Cafe JHolic is dedicated 
to his one and only fans
and he wishes you the utmost comfort and 
happiness.
 
 
 
 
I rummet vi satt fanns det fullt av fanarts och gåvor från fans längs väggarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen fortsatte vi med att gå runt i olika butiker och pratade på. Jag köpte en söt jeanskjol med hängslen som ni med säkerhet kommer få se senare i veckan när jag använder den. (^    ^) Vi var också inne i en Line butik. För er som inte känner till Line så är det en chat-applikation som är stor i asien. Figurerna/emoticonsen är som kändisar. 
 
 
 
 
Björnen Brown, jag och Evelina.
 
 
 
 
 
 
 
 
När klockan började närma sig lunchdags smet vi in till ett annat café och åt wåfflor till lunch. Mumms!
 
 
 
 
Vi delade på våfflor smaksatte med grönt te. Till det fick vi söt-bönpasta, grädde och grönt te glass. 
 
 
 
Sen var det dags för oss att åka då Eve hade en tid att passa. Jag åkte tillbaka till hotellet, gick runt i området lite och lärde känna det och gick sen till stationen för att möta upp Linnea. Det var så roligt att träffa Linnea!! o(“⌒∇⌒”)o Att få krama om henne igen!
 
Vi gick till hotellet och Evelina kom efter ett tag då hon var klar med sitt ärende. Vi har sedan suttit och pratat hela kvällen medan vi åt hämtmat på rummet idag igen. (๑ᴖ◡ᴖ๑)  Nu ska vi göra oss iordning för att gå ut. Jag och Linnea är båda jetlagged, särskilt Linnea som precis kommit hit, därför får vi se hur sent det blir. Vi har iaf sagt att vi gör oss iordning och åker iväg för att se hur vi känner när vi kommer dit. (^  _  ^) Vi kan ju alltid bara åka hem igen. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback