the Legend of Tarzan

Hej!
Jag har varit sjuk och därför har det inte blivit någon uppdatering. Jag tänker inte gå in på närmare detaljer, det hjälper ju inte att sitta här och klaga. (^ _ -)  Istället tänkte jag berätta att jag har en ny film på min lista av favoritfilmer; the Legend of Tarzan! (๑❤ .̫ ❤๑) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och mamma var och såg den onsdag kväll. Det blev fel med den biografen vi alla skulle åkt till så pappa och Elias bestämmde sig för att inte se den men jag och mamma åkte till en annan biograf och såg den där istället. Och jag är såååå glad att vi gjorde det, den är sååå bra!
 
Filmen utspelar sig efter att Tarzan och Jane träffades, när de lever tillsammans i London. Kongo har blivit uppdelat melan Belgien och UK. Beligen har en stor skuld från när de byggde nya järnvägar och kung Leopold II beslutar att de ska leta efter diamanter som finns i Kongo. Infödingarna håller därimot inte med och man tar många som slavar. Mitt i allt detta blir Tarzan indragen och de vill att han följer med tillbaka till djungeln. Men där finns folk som vill döda honom och mycke har hänt sedan han var där sist. Under filmens gång får man se tillbaka blickar från när han växte upp och blev Tarzan och hur han träffade Jane. 
 
Mer vill jag inte avslöja, ni får se den själva. Ni kommer inte ångra er!! (๑✧◡✧๑)

 

 

Nu ska jag göra mig iordning och lägga mig. Jag mår bättre än jag gjorde igår vilket känns skönt då jag åker med mamma, pappa och Elias till Danmark över helgen. De kommer stanna där en vecka men jag tar tåget tillbaka på måndag så jag kan jobba nästa vecka. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det ska bli så roligt och skönt, jag behöver den här resan. 

Imorgon åker vi så jag tänkte försöka gå upp i god tid så jag hinner göra mig iordning och packa det sista. 

 

Kram på er ❤

 

 

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback