Milking walnuts

Moshi Moshi!
Jag har sovit som en lite grisunge hela natten. Imorse var sängen så varm, mjuk och skön när alarmet ringde men jag lyckades ändå kravla mig upp. Mullbärsträdet är fullt av mullbär så jag har börjat göra som jag gjorde när jag först kom till Nya Zeeland; gå ut och plocka lite mullbär till frukost.(*⌒ヮ⌒*)Det är sååå gott!
 
 
 
 
 
Mullbär!
De svarta är mogna och ätklara. Mumms!!
 
 
 
 
 
Efter frukost satte jag igång med att städa. Jag städade köket, mer ordentligt än bara en vanlig snabbstädning, och fortsatte sen ut i vardagsrummet. Jag avslutade med att sopa alla golven. När jag var klar började jag göra valnötsmjölk i mängder. Det blev flera liter så jag har fryst in en hel del också. (^   ^,) Nu har vi så vi klarar oss ett bra tag framöver. 
 
Under tiden jag höll på kom Ian och Garry, vänner till familjen som jag träffat flera gånger förut. De är super trevliga och ett härligt par. Det var roligt att få hälsa på dem igen, även om jag fortfarande stod i köket och grejade. (^ _ -) Jag fick dock pratat lite mer när jag hade lunch-rast. 
 
Senare städade jag undan lite igen, disken fylls ju på under dagen. Efter det gjorde jag en arraksboll-deg som jag ställde i kylen. Annat jag pysslat med är att hänga tvätt och sen åkte jag och hämtade först Alex och sen Caelan från skolan. Jag har också hjälpt Anette med att filma och ta kort till en blogg hon precis startat om klickerträning. Jag tycker ni ska ta en titt på den (klicka här), den är verkligen bra och man får en bra beskrivning på hur klickerträning med hästar går till. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Efter att jag senare rullat arraksbollarna gjorde jag middag som blev potatis-pizza, yummie! Resten av kvällen har jag tagit det lite lugnare, tagit lite bilder och vattnat växthusen och rabatter. 
 
 
 
Arraksbollar rullade i min special-mix (mixade hasselnötter, mörk choklad och lite chokladströssel)
 
 
 
 
Nu är jag jäääättetrött och ska lägga mig i sängen och läsa. Jag hade tänkt försöka söka lite jobb, men jag har ingen som helst ork att skriva personliga brev just nu. Det får vänta till en annan dag då jag har mer inspiration och energi. (^   ^)
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback