Lördag 13 Januari

Hej!
Eftersom det inte blev något bloggande i helgen delar jag upp det i två inlägg. (^ _ ^) 
 
 
Lördag morgon var jag uppe tidigt och matade kattungarna. Sen gjorde jag mig iordning och packade mina väskor; vi skulle åka till en bett- och sadellös hästtävling där Josefin sen skulle plocka upp mig så vi kunde gå på en medeltismarknad. (๑ᴖ◡ᴖ๑) När vi kom till tävlingen hade den inte börjat ännu, de verkade som de var sena. Men det var intressant att se hur andra människor rider utan sadel och bett. Vissa red dock med sadel och vissa hade ett bettlöst träns, men det är ändå bättre än det "normala" sättet att rida. 
 
 
 
 
Mobilen har agerat kamera denna helgen så om bilderna inte är bra vet ni varför. (^_-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Josefin kom efter en liten stund och vi åkte iväg bara några minuter efter. Vi ville till medeltidsmarknaden! (^   ^,) Marknaden var dock inte som det brukar vara i Sverige. Det var mindre skådespeleri och mindre medeltidsinspirerade marknadsstånd. Det var mer som en vanlig, stor, marknad med lite medeltida grejer in imellan. Men det var mysigt att promenera runt och prata med Josefin, i den stekande hettan (32 grader och strålande sol). ( ◠‿◠ ) Jag hittade ett nytt armband som jag är väldigt glad över. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skjut pil på riddaren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att vi gått två varv kände vi oss nöjda och åkte hemmåt, mitt hem hos ♡. Han var inte hemma utan var på jobbet, men jag hade nyckel så vi kunde komma in. Påvägen stannade vi och köpte matvaror och frukt så när vi kom hem gjorde vi en stor fruktsallad. Vi åt upp alltihopa, hihi, det var så gott! ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊ En perfekt lunch när det är varmt ute.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen satt vi och pratade i gräset, i skuggan. Det blev mycket skratt och jag hade lika roligt som jag brukar med Josefin. Jag kan verkligen vara mig själv och vi pratar om allt!
 
Fram mot eftermiddagen behövde hon dock åka hem till sig så vi sa hejdå. Jag började städa lite i köket och förbereda för middagen. Jag hade sen middagen klar tills när ♡ kom hem. Det blev vegansk Pad Thai med soba nudlar (jag blev så glad när jag hittade soba nudlar i affären). Jag tyckte det blev väldigt gott! Recpetet kommer från Vego Magasinets hemsida, ni hittar det här
 
 
Vi tog det sen lugnt resten av kvällen och tittade på film lite senare innan vi la oss för att sova. (^   ^)
 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback