Crumble pumpkin

Hello!
Idag har jag mått bättre. Beslutet igår och att jag fick pratat med Geoff och Anette har gjort att jag mår mycket bättre. Stressen börjar sakta försvinna. (^ _ ^) Ännu ett tecken på att jag gjort rätt. 
 
Jag började med att mata hästarna och se till så de hade vatten imorse. Sen vattnade jag växthusen och rabatterna innan jag gick in och åt frukost. Geoff var på jobbet, Caelan var i skolan och Anette sov då hon varit uppe sent och jobbat kvällen innan. 
 
När jag var klar gick jag ut och började "prata" med tomaterna. När vi "pratar" med växter menar vi att binda upp dem eller flytta så de växer åt det håll vi vill och/eller klipper ner dem där det behövs. Jag började i växthusen eftersom solen inte hade hunnit komma upp helt och hållet ännu. Sen fortsatte jag med att arbeta mig runt i trädgården under dagen. In imellan tog jag pauser och hängde/tog in tvätt eller satte på en ny tvätt. Det var riktigt varmt mitt på dagen så jag behövde gå iväg och göra något annat med jämna mellanrum, därför var tvätten en bra grej.
 
 
 
 
 
Tomaterna tar över!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har även städat i köket, som jag brukar, och gjorde middagen till ikväll. Det blev fyllningen som jag gör till min pumpapaj, fast med mer ägg i än vanligt (inte veganskt denna gången), som jag gjorde i silikon-muffinsformar. Sen gjorde jag en crumble av hackade nötter, havregryn, lite havregryn jag mixat till mjöl, en äggvita och en tesked honung. Det blev väldigt gott alltiohopa. Muffinsarna höll inte ihop så bra jag hoppats, jag tror de behöver mer ägg. Men det var väääldigt gott! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Resten av kvällen har jag tagit det lugnt. Jag har tittat lite på TV med Geoff och Anette och även suttit och redigerat bilder för dagens alla blogginlägg. Nu är jag jättetrött och ska gå och lägga mig. Imorgon kommer Josefin och jag har inte hunnit börja packa ännu. Men hon är så snäll och säger att det inte gör något, hon kan hjälpa mig imorgon när hon kommer. Förhoppningsvis ska jag ha hunnit börja och kommit en bit innan hon kommer. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback