the World of Glögg

Hello!
Jag har jobbat på hela veckan med sena kvällar och det har inte funnits mycket att skriva om. (^  _  ^) Det går bra på jobbet och jag älskar fortfarande att stå ute i den lilla boden och sälja glögg, pepparkakor, kaffe och knäckäpplen. ( ◠‿◠ ) Det är super mysigt! Men jag har även varit inne på Mackasinet och gjort baguetter vilket också är väldigt roligt. Igår var jag på en annan enhet som kallas Glassen. Dock säljer vi ingen glass där nu under jul utan det är sockervadd och popcorn som gäller. 
 
 
Idag fyller världen underbaraste pappa år! Det finns inte ord för att beskriva hur mycket han betyder för mig, han är min trygghet och min klippa. En kram från pappa kan få det mesta att försvinna och det är honom jag går till om jag vill ha goda råd. Jag är för alltid pappas lilla flicka. ♡
 
För att han fyller år, och att vi inte hade något kalas för mamma när hon fyllde i november, så hade vi släkten på fika här nu på kvällen. Jag har ju jobbat så jag har inte hunnit baka mycket (och tyvärr hann jag inte göra någon tårta vilket jag älskar att göra när folk fyller år). Igår hann jag göra en saffransmazarin innan jag åkte till jobbet och idag har gjorde jag några mjuka pepparkakor snabbt. Allting är vegansk såklart. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
Min veganska mjuka pepparkaka fick sällskap av lite köpekakor och city gross goda lussekatter. 
 
 
 
 
 
Mamma gjorde tårtan den här gången. Det blev inget för mig då den är gjord på både grädde och marräng. 
Men de andra tyckte om den.
 
 
 
 
Nu är jag mätt, go och trött även om jag sov riktigt länge idag. Men det var min lediga dag så jag får passa på, nu jobbar jag hela helgen men är ledig över Lucia. (^  -  ^) Om vi inte hörs innan dess får ni ha det bäst!
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback