Spontain Day

Moshi Moshi!
Jag och mamma hade pratat lite om att åka in till Göteborg och gå på Kulturkalaset idag, ifall vi båda mådde bra. Jag mådde förvånansvärt bra imorse, tyvärr kan jag inte säga det samma om mamma. Men jag bestämmde mig för att åka in till Göteborg iaf, även om det skulle betyda en dag för mig själv. När jag satte mig för att äta frukost skickade jag iväg ett snabbt medelande till Caroline, som bor i Göteborgstrakten, och berättade att jag skulle in så var hon ledig kunde vi mötas upp. Tro det eller ej men hon befann sig på Orust och skulle strax åka tillbaka till Göteborg. Så jag slängde i mig frukosten och gjorde mig iordning för att sen möta Caroline i Stenungsund. Sen åkte vi in tillsammans till Göteborg. (*⌒ヮ⌒*)Ibland har man tur!
 
Vi gick runt och pratade lite och kollade på marknaden. Det var inte utan att man kunde köpa med sig lite gott som i mitt fall blev torkad frukt och nötter. (◕‿◕✿) Mumms! Det blev inte jättelänge Carro kunde stanna då hon hade andra ärenden idag. Men det var kul att få en stund med henne, bästaste systra mi! ♡
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha sagt hejdå promenerade jag iväg till en bakluckeloppis som är i Göteborg hela veckan. Den var inte jättestor men jag hittade en super fin topp och några små Pokémon figurer så jag är jättenöjd. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag har ett litet pysselprojekt som jag behöver Pokémon figurer till men jag kan inte hitta mina gamla från när jag var liten. Därför blev jag så glad när jag hittade några billigt. 
 
Resten av eftermiddagen strosade jag mest runt och kollade på alla olika marknadsstånd och aktiviteter som finns runt om i Göteborg under Kulturkalaset. Hela staden är så full av liv under denna veckan och det är så roligt att bara gå runt och smittas av den härliga stämningen. De delade ut gratis glass också och det tackar man ju inte nej till, hihi. (^ _ -) Innan jag åkte hem köpte jag med mig lite sjögrässallad från en sushi restaurang. Jag måste verkligen hitta recept och inköpsställen så jag kan göra min egen, det är såååå gott! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
 
Loppis!
 
 
 
 
 
Göteborg är verkligen mysigt och vackert! Speciellt soliga dagar som denna.
 
 
 
 
Hemma har jag inte hunnit göra mer än att packa upp väskan, påsarna och ätit middag. Nu finns det nykokt kaffe så jag tänkte mysa lite med mamma och pappa. Det är ju fredag, kanske vi hittar någon bra film att se. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback