Party Colour Pink

Hi!
i fredags hände det inte så mycket, därför bloggade jag inte. Jag var ute och gick en sväng på förmiddagen och sprang en runda på eftermiddagen. (^   -   ^) På kvällen gjorde jag sen veganska belgiska våfflor med choklad bitar i. Mumms!
 
På lördag morgon kom Josefin hit för att hjälpa mig färga håret. Jag har planerat ett tag nu för att färga det pastellrosa. ( ◠‿◠ ) Så vi började med att bleka det. Jag hade i färgen i ungefär en timma innan jag sköljde ut det. Min utväxt var blond men det orangea hade bara blekt sig lite och såg mest urtvättat eller solblekt ut. Medan håret torkade åkte vi in till Levin centrum för att äta lunch och fika. Det var jättemysigt, vi gick till vårt vanliga café.(^    ^) Sen promenerade vi till the Warehouse för att köpa en till blekning till håret. Så när vi kom hem blekte vi igen. Denna gången hade jag i det i ca 40 minuter innan jag började få huvudvärk då det var så starkt. Trotts det var inte den orangea färgen helt borta men vi bestämmde att ha i det rosa iaf. Jag hade köpt på mig några paket med rosa hårfärg när jag hittade det på rea så vi körde två omgångar med det med. Efter första var det orangea fortfarande blek orange och utväxten rosa. Men efter andra omgången rosa såg det något bättre ut. (^ _ -) Jag var klar i duschen strax efter att hjärtat kom hem från jobbet. Jag gjorde mig iordning, han packade väskan och sen åkte vi alla tre mot Wellington för en natt i stan. 
 
I bilen sjöng jag och Josefin på gammla låtar, mest Svenska låtar hihi! ♪ Det var jätteroligt! När vi sen hade checkat in på hotellet bytte vi om, sminkade oss och satte upp håret för att gå ut och dansa. Hjärtat stod i duschen under tiden och gjorde sig iordning han med. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Denna gången hade vi varsitt hotell rum, jag och hjärtat hade ett eget och Josefin ett, så jag och Josefin kunde göra oss iordning inne i hennes rum och hjärtat i vårt. 
 
Först, innan vi gick till någon bar eller klubb, gick vi för att äta då jag och Josefin inte ätit sedan lunch. Vi gick till vår favorit sushi restaurang som har ett rullband med rätter. Det är så enkelt att bara plocka det man tycker ser gott ut och äta tills man känner sig mätt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi till två olika barer där Josefin och hjärtat kunde ta något att dricka och vi kunde sitta och umgås. Jag dricker ju inte alkohol, men jag drack lite vatten. (^   ^,) Sen gick vi till en dansklubb så jag och Josefin kunde släppa loss på dansgolvet, hjärtat dansar inte så han håller sig vid baren. Det var en rolig kväll men eftersom vi började rätt tidigt slutade vi också rätt tidigt. Josefin gick till en klubb till efteråt medan jag och hjärtat gick tillbaka till vårt hotellrum och avslutade kvällen där. (◠ ‿ -) Josefin hade också en roligt kväll fick jag höra morgonen efter. 
 
 
 
Dagen efter, igår, gick vi en stund på stan och kollade i lite butiker. Vi tog det rätt lugnt. (^  _  ^) Innan vi begav oss tillbaka köpte vi med oss sushi från samma restaurang som vi åt på kvällen innan, hihi! Älskar man sushi så gör man, och de har takoyaki också! Så gott!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
Vi åkte förbi the Warehouse också där jag köpte mer rosa hårfärg så jag kan ha i en omgång till under veckan. Sen åkte vi hemmåt. Solen skén och det var helt underbart ute. Tyvärr kunde inte hjärtat njuta så mycket av det, det var ju dagen efter. (๑>ᴗ<๑) Men Josefin hade hållt sig dagen innan och drack bara två öl så hon mådde bara bra. 
 
Vi stannade till i ett litet samhälle där vi hade picknick vid havet. Det var jättesmysigt. Jag och Josefin gick också och köpte varsin glass medan hjärtat låg och halvsov i bilen. 
 
 
 
Sushi wrap med soft-shell crab, sjögräs och takoyaki. Jag skulle kunna leva på bara detta!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi hem. jag och hjärtat hade en lugn kväll hemma och tittade senare på Maleficent innan vi la oss för att sova. 
 
 
Idag har vi också tagit det lugnt. Vi låg kvar i sängen väldigt länge, mest för att det var för kallt för att gå upp haha! Husen i Nya Zeeland har ju så dålig isolering och fönstren har bara ett glas. Nu när nätterna börjar bli så kalla, det är inte ovanligt med frost, tar det lång tid innan solen hinner värma upp huset på morgonen. Men vi lyckades ta oss upp. Jag har diskat och gjort lite av varje medan hjärtat har klippt gräset och duschat. Sen har vi varit i affären. Det är ungefär vad vi har gjort hitills idag. 
 
Det kommer nog fortsätta på samma lugna sätt idag. (^  -  ^) Ikväll blir det nutella pannkakor till middag, det är så mycket vi har plannerat. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback