Ernest & Carving

Hej!
När jag och Josefin kom till gratis campingen igår kväll var där fullt av bilar, campavans och tält. Vi hittade dock en jättebra plats mellan två buskar. Det gjorde att vi fick bra insynsskydd till bilen, haha! Konstigt att ingen hittat den innan. (^ _ -)
 
 
 
 
 
 
 
Frukostdags!
 
 
 
 
 
Vi gick upp lite tidigare idag och gjorde oss iordning för vi hade bokat att åka med en båt ut på Lake Taupo och titta på några maori ristningar i berget. Så vi gjorde oss iordning och åkte ner till centrum. Vi hade gott om tid så vi gick till i-site först och plockade på oss lite broschyrer. Sen tog vi det lugnt i bilen en stund då det fanns wifi så vi kunde passa på att kolla mail och annat. (^   -   ^)
 
 
När klockan var strax efter tio åkte vi ner till hamnen där båten låg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var mysigt att åka ut på Lake Taupo, som är Nya Zeelands största sjö (616 kvadratkilometer) och ligger i en stor vulkankrater. Jag och Josefin satt och pratade och tog det lugnt. Under tiden berättade kapten om olika fakta runt Lake Taupo. Efter ett tag nådde vi målet, maori carvings. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hela turen tog runt två timmar. Där fanns kaffe, varm choklad, te och kakor som man fick ta så påvägen tillbaka satt jag och Josefin inne i båten och fikade medan vi tittade ut över sjön. De var mysigt, även om pulverkaffet inte var det bästa. (๑>ᴗ<๑)
 
 
När vi kom tillbaka till bilen åkte vi till en liten marknad vi åkt förbi tidigare. Vi gick ett varv som gick rätt fort då det inte fanns så mycket. Sen köpte vi varsin crêpe till lunch och en muffin att dela på till efterrätt. Det åt vi sittandes i gräset medan solen värmde på. Så härligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter det var det dags för oss att börja dra oss hemmåt. Resten av dagen har vi spenderat mest i bilen, förutom små stopp för toa och glass. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi har haft det roligt ändå med musik på hög volym och massor av sång mellan samtalen. Det är så enkelt och härligt att vara med Josefin, jag kan bara vara mig själv och slappna av totallt. Vi har verkligen haft en jätterolig vecka tillsammans. 
 
Nu sitter jag hemma i Levin och väntar på att hjärtat ska sluta jobbet. Jag har saknat honom massor! Jag har packat upp allt som behövs för tillfället och kommer vell få försöka sortera upp allt mer den kommande veckan. Tvätten vill jag inte äns prata om, haha! Men det känns skönt att vara tillbaka hemma och det ska bli underbart att sova i en riktig säng igen. Bilen har fungerat bra att sova i men det var rätt hårt så en vecka var nog, haha! (^ _ -)
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback