Chocolate Star Wars

Hi!
Jag hade en lugn morgon imorse igen. Kaffe på sängen med hjärtat och sen vaknade jag i lugn och ro. (^  _  ^) 
 
Mitt på dagen tog jag en promenad in till centrum för att göra några ärenden. Jag handlade även lite matvaror vi behövde. Det var soligt och härligt idag också så det var bara skönt att få vara ute lite. (^    ^)
 
 
När jag kom tillbaka åt jag lunch och fortsatte med att ta det lugnt en stund innan jag satte mig och sökte lite jobb. Idag är det två veckor kvar tills jag landar i Sverige. Det är dock bara en vecka och sex dagar kvar tills jag flyger från Nya Zeeland. Men jag vill inte tänka allt för mycket på det nu, men söka jobb är något jag måste försöka hålla igång med. (^ _ -) När jag började bli allt för trött för att få ihop bra ansökningar ställde jag mig i köket och bakade. Idag blev det veganska chokladmuffins med chokladbitar och nutella fyllning. Mumms! ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊ Jag provade några nya silikonformar jag köpte på Kiddy Land i Harajuku, Tokyo. Det är i form av R2-D2 och C-3PO från Star Wars, det blev rätt bra. Jag börjar få kläm på ugnen, men inte helt ännu då bottnarna på muffinsen blev lite brända. Kanske beror på att ugnen är gammal och har synliga värmeslingor i taket och på botten. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
 
Det är svårt att se alla detaljer, på Star Wars figurerna, på bilden.  
 
 
 
 
 
Trotts lite bränd botten blev de jättegoda, det är ju choklad hihi! Sen har jag suttit och skrivit ner lite recept i mina receptböcker innan hjärtat kom hem. Jag har hjälpt honom klippa håret och nu är han i duschen. Snart blir det rester från gårdagen till middag och Bex kommer komma förbi en sväng lite senare också. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback