Talking with new

Hi!
Vad härligt det är att ligga och dra sig i sängen på morgonen. Jag har inte varit en person som gjort det innan, men jag antar att det är ett bra tecken eftersom jag inte är stressad överhuvudtaget. (^   ^,) Niels och Eike åkte imorse innan jag kom ut i köket, så det fick bli utan att säga hejdå den här gången. 
 
När jag fått undan lite av disken i köket gick jag ut och matade "non-fatties" som behvöde lite hö. De har fått gräs över helgen och har därför inte behövt matas, men nu har de ätit det mesta av gräset så idag fick de lite hö också. (^   ^) Sen gick jag in och fortsatte diska tills de nya wwoofarna rullade in, i sin bil, på gårdsplanen. Den här gången är det ett par från Nederländerna. (^   -  ^)
 
Anette mådde inte bra på morgonen och låg därför och sov när wwoofarna kom. Caelan var i skolan och Geoff på jobbet så jag fick bli den som tog imot dem och försökte berätta så mycket som möjligt om hur det fungerar här. De är väldigt trevliga så det var inga problem alls. Det ända tråkiga var att det har regnat hela dagen och det är redan städat inomhus så det fanns inte så många jobb jag kunde komma på som vi kunde göra. Därför satt vi mest och pratade hela dagen. Vi hämtade lite ved tillsammans för att hålla igång brasan då det varit kallt ute och hjälptes åt att torka av hundarna varje gång de ville komma in. När Anette kom upp fortsatte vi mest och pratade. Det har varit en såndär slapp dag då vi inte gjort mycket alls. Men jag tyckte det var härligt, bara kunna koppla av och lära känna de nya wwoofarna. 
 
 
 
 
 
 
 
Sent på kvällen kom Geoff hem och hade med sig yttligare en wwoofer. Den här gången en svensk tjej! (*^▽^)/  Jag, Tess och Nils (wwoofarna från Nederländerna) har suttit och pratat med henne en stund på kvällen för att få henne att känna sig lite som hemma. Anette och Caelan hade redan gått och lagt sig och Geoff behövde gå in för att säga god natt till Caelan. Men det var inte några problem med Josefin, som hon heter, heller då hon verkar väldigt snäll och trevlig. Det var härligt att kunna prata lite svenska med henne! (^_^) Jag tycker om att träffa folk från andra länder, men det känns verkligen härligt när det dykt upp en svensk till här (förutom mig och Anette). Det ska bli roligt att ha både henne, Tess och Nils här. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Nu är jag dock väääldigt trött och vill bara bege mig till drömmarnas land. Förhoppningsvis är vädret lite bättre i morgon så vi kan gå ut och göra lite jobb som behöver göras. ( ◠‿◠ )
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback