Lavender's Blue

Hej!
Min morgon rullade på som den brukar; först frukost i lugn och ro och sen plocka undan lite i köket. (^_^) Under tiden annordnande Anette med några wwoofar som ska komma, men de behövde komma redan idag. Därför fick jag sen gå ut och flytta Cedrics sängkläder till enkelsängen och bädda dubbel sängen för de nya wwoofarna. Det är ytterligare två tyskar, killar, så vi tänkte att det går nog bra för Cedric att dela rum med dem. (^ _ -)
 
När jag bäddat klar och fixat iordning i wwooferrummet gick jag ut i köket igen och började mixa upp de sista bananskalen och kaffesumpen. Denna gången utan så mycket vatten i mixern, hihi! Jag lyckades hålla resten av köket rent och fläckfritt medan jag höll på, men sista omgången jag mixade hade lite för mycket vätska vilket gjorde att det än en gång sa splash och köket fick svarta prickar. (๑>ᴗ<๑) Det blir väldigt rent eftersom jag måste städa undan allt och torka av alla maskiner, men det kanske var lite onödigt eftersom jag gjorde samma sak igår hihi! Men det nu är det iaf rent och fläckfritt igen. (^  -  ^) Dagens banan-och-kaffe-röra gick till jordgubbarna, som för övrigt ser ut att må bra efter flytten till den nya trädgården. Rabarberna har inte brytt sig det minsta om att jag splittade dem och planterade dem på nya platser, de växer så de knakar. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
När jag var klar ute i trädgården gick jag in och åt lunch. Sen började jag, Cedric och Anette städa i hela huset inför att de nya wwoofarna skulle komma. Geoff var på jobbet idag igen och Caelan var i skolan. Det gick rätt snabbt att städa när vi var tre, så när allt var klart gick jag och tog en härlig dusch. 
 
Wwoofarna är nu här och de verkar snälla. Som alltid är det svårt att lära känna nya wwoofar på bara en dag, man brukar få vänta några dagar innan man får en uppfattning om dem. Men de är trevliga och verkar snälla. ( ◠‿◠ ) Jag gjorde middagen till alla ikväll som blev nachos i ugnen toppat med bönor i tomatsås, bladgrönsaker och ost. Jag gjorde även lite salami-chips och kokade ris om någon ville ha det. Det blev rätt mycket ris över, vilket jag hade hoppats på. Imorgon ska jag koka upp det med mjölk, så det blir risgrynsgröt, och sen göra en pudding av det. Mumms! (⑅˘͈ ᵕ ˘͈ )
 
 
Jag har ingen färsk bild idag. Därför tänkte jag visa en sång som jag haft i huvudet hela dagen istället. (^ _ -)
 
 
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback