Moving with fire

Hello!
När jag lyckades ta mig upp ur sängen imorse hörde jag Caelan springa runt och väcka wwoofarna. Jag började fundera på vad nu som var på gång. Anette kom sen och knackade på min dörr och sa att hon glömt att det var idag vi skulle hjälpa Tash och Darren (några andra vänner till familjen) att flytta. Jag slängde därför på mig kläder och skyndade på med morgonrutinerna. Sen gick jag och åt en hyfsat snabb frukost, de andra var inte klara så jag behövde inte slänga i mig den. När alla var klar åkte vi. 
 
Tash och Darren bor inte långt från Apiti så det tog inte lång tid att komma dit. Jag har varit där en gång förut, första dagarna/veckan jag var i Nya Zeeland. Darren var där och tog imot oss och hjälpte till att lasta hästtransporten och säga till vilka saker han ville ha flyttat. Tash var redan i det nya huset med babyn (han var bara några veckor sist jag såg honom, nu är han över 6 månader) och Lilly. (^   ^,) Efter endel pusslande lyckades vi få in allt och kunde börja åka mot Whanganui som de flyttar till. 
 
 
 
Flyttar från detta huset
 
 
 
Detta är utsikten från gården. 
 
 
 
Påvägen stannade vi till i Feilding. Jag sprang snabbt in på Bin in och köpte lite nötter vi behövde och Anette åkte och köpte kaffe under tiden. Sen började vi bilfärden mot Whanganui som tog ca en och en halv timma. Att lasta ut allt gick väldigt snabbt och smidigt. Så vi kunde sen pusta ut och få lite mat som Tash hade varit snäll att laga. Det var en väldigt god quiche och ugnsbakad potatis med ost. ( ◠‿◠ )
 
 
 
 
Nya utsikten.
 
 
 
 
Vädret har fortsatt vara sådär underbart! Solen har skinit hela dagen. Påvägen hem stannade vi till och hälsade på Ian och Garry, som jag träffade påskhelgen då de var här och hälsade på. De hade det mest gulliga lilla hus jag sett på Nya Zeeland. Det var jättefint och hade en bedårande trädgård! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
Bilden gör det inte riktigt rättvist, men det är bättre än inget. (^_-)
 
 
 
 
Det var kul att se Ian och Garry igen, även om det bara blev ett kort besök då vi behövde åka vidare allt eftersom tiden gick. Nästa stopp var i Sanson då det finns en strand där som vi vill ta hästarna till. Det finns även en stor plantering av tallar, vilket de kallar skog och är det närmaste vi kan komma skog här. Anette ville kolla in det hela så vi vet vart vi ska åka om vi tar hästarna dit. Vi svängde in och följde en liten grusväg som vi tror leder till stranden. Men det tog stopp då sista biten var översvämmad och vi kunde inte komma längre med bilen. Så vi fick vända och åka hemmåt. 
 
När vi kom hem och tagit det lugn en liten stund gick vi ner i hagen för att tända en av våra stora högar med grenar som legat och torkat över vintern. Jag och Josefin stannade inne lite längre än de andra eftersom jag gjorde en bröddeg för att kunna grilla pinnbröd över brasan. Vi pratade en stund och gick sen ner till de andra som lyckats få igång elden. Vi satt sen där hela kvällen, pratade och grillade pinnbröd, marshmallows och banan med choklad. Så mysigt och väldigt gott! (⌒▽⌒)
 
 
 
 
 
 
Pinnbröd
 
 
 
Vi satt där tills det började bli mörkt, då packade vi ihop och gick in för att gå och lägga oss. Det har varit en toppendag, en helt underbar vårdag med första brasan efter vintern. Men nu är jag trött och vill krypa ner i sängen. (◡‿◡)
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Caelan

You are in trouble because you make us addicted to your baking.I think you are in trouble and my mum thinks that too.

Svar: Haha, I take that as a compliment Caelan. (^ ^) Thank you, and I'm sorry (but just a little, hihi).
Kram <3
Elin Larsson Verta

2015-09-30 @ 21:46:42

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback